معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: در راستای دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تحول در سیستم آموزشی حوزه، قرار است سیستم جدید به طور آزمایشی از مهر ماه شروع گردد.

به گزارش خبرنگار  اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم فرحانی، در نشست با استادان و مدیران مدارس علمیه استان خوزستان،  گفت: معاونت آموزش حوزه‌های علمیه بر اساس فرمایشان رهبر معظم انقلاب اقدام‌هایی را در راستای اصلاح سیستم آموزشی حوزه‌های علمیه انجام داده  که نتیجه آن در گام نخست آسیب شناسی نظام آموزشی سطح ۱، ۲ و ۳ حوزه بود.

وی افزود: جدا سازی ورودی‌های مقطع سیکل، دیپلم و سطح عالی یا همان دانشگاهی، عدم وجود دروس جنبی، ایجاد واحدهای مهارتی و تعریف دروس اقتضایی، بخشی از خصوصیات نظام جدید آموزشی سطح یک هستند.
اصلاح سیستم ساختاری سفیران هدایت حجت الاسلام و المسلمین فرحانی تصریح کرد‌: دوره آزمایشی نظام جدید که بر مبنای دستورات مقام معظم رهبری تدوین شده است، به صورت آزمایشی از مهرماه سال جاری در چند مدرسه علمیه آغاز خواهد شد که پس از آزمایش، دریافت بازخورد و اصلاح آن به صورت رسمی آغاز به کار می‌کند.

معاون آموزش حوزه های علمیه تاکید کرد‌:  این کار را اقدامی از سوی شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری عنوان کرد که نخستین اقدام معاونت آموزش حوزه‌های علمیه در راستای عمل به دستورات مقام معظم رهبری، اصلاح سیستم ساختاری سفیران هدایت است، به طوری که هم اکنون کلیات برنامه سفیران سطح ۲ را به تصویب شورای عالی رسانده و در حال انجام سرفصل‌های آن هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی، در پایان‌ خاطر نشان کرد‌: مطالعات اسلامی و انتشار آموزه‌های ناب اسلامی در سطح بین‌الملل، هم  فعالیت‌هایی برای ترجمه تمامی متون تخصصی حوزه به زبان انگلیسی با هدف نشر آموزه‌های ناب اسلامی در سطح بین‌الملل صورت گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار