مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: دامداران اگر بدون مجوز یا بیش از حد مجاز به چرای دام در عرصه منابع طبیعی فارس بپردازند، جریمه و به دادگاه معرفی می شوند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛  

سید کاظم بردبار ادامه داد: دامداران باید در حد مجاز و با پروانه چرا در عرصه‌های منابع طبیعی و مراتع دام‌های خود را وارد کند.

وی با بیان اینکه تاکنون برای 9 میلیون هکتار مراتع استان فارس بیش از 60 هزار پروانه چرا واگذار شده است، افزود: دامداران باید زمان‌بندی کوچ را رعایت کنند.

مدیر کل منابع طبیعی استان فارس بیان کرد: اگر دامداری بدون پروانه اقدام به چرای دام خود در منابع طبیعی کنند جریمه و به دادگاه معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه چرای بی‌رویه دام در عرصه‌های منابع طبیعی سبب ایجاد مشکلات زیست محیطی برای مراتع می‌شود، افزود: در فصل کوچ و چرا، اکیپ‌های نظارتی ما در مراتع گشت زنی و با متخلفان برخورد می‌کنند.

بردبار با بیان اینکه چرا در برخی مناطق به سبب کاشت نهال‌های بلوط ممنوعه است، گفت: دامداران در برخی نقاط به صورت غیرمجاز و بدون در نظر گرفتن پیامدهای زیست محیطی دام‌های خود را به چرا می‌برند.

وی با بیان اینکه استان فارس هم اکنون رتبه سوم مراتع کشور را دارد، افزود: چرای بی‌رویه و غیراصولی دام‌ها سبب ایجاد فرسایش خاک و حتی از بین رفتن پوشش گیاهی در برخی مناطق می‌شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: ابطال ، پروانه ، چرای ، دامداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.