مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر مشکل نقدینگی و عدم تزریق منابع لازم از سوی سیستم مالی و اعتباری کشور از مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی است.

صابر پرنیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: سال 92 در مجموع 15 واحد صنعتی برای اخذ تسهیلات به مبلغ 28 هزار میلیون ریال به بانک‌های عامل طرف قرارداد با سازمان معرفی شد.

وی ادامه داد: مبلغ 24 هزار میلیون ریال در قالب طرح کمک به نوسازی و تجدید ساختار صنایع به 13 واحد تولیدی تعلق گرفت و دو واحد صنعتی نیز برای احداث واحد تولیدی و تکمیل آن به منظور اخذ تسهیلات به مبلغ 4 هزار میلیون ریال به شبکه بانکی معرفی شدند.

پرنیان با اشاره به عمده مشکل پیش روی واحدهای صنعتی آذربایجان غربی، ادامه داد: در حال حاضر مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی و عدم تزریق منابع لازم از سوی سیستم مالی و اعتباری کشور، سوء مدیریت بیش از نیمی از واحدهای تولیدی و عدم بهره‌گیری از متدهای جدید مدیریتی و اعطای مجوزهای بی‌رویه در طی چند سال گذشته و بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌های اقتصادی استان و کشور از مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی است.

وی ادامه داد: عدم تامین و تزریق به موقع منابع مالی از سوی شبکه بانکی در نهایت منجر به از دست دادن توجیه اقتصادی طرح در بازه زمانی مقتضی می‌شود.

پرنیان خاطرنشان کرد: بحث تحریم‌ها موجب عدم امکان ارسال و صادرات محصولات تولیدی و دستیابی به تکنولوژی و فن‌آوری‌های روز و ماشین‌آلات صنعتی جدید شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی اضافه کرد: تکنولوژی پایین ماشین‌آلات و خطوط تولید واحدهای صنعتی در نهایت منجر به بالا رفتن هزینه تولید و کاهش قدرت رقابت در بازارهای تجاری داخلی و خارجی می‌شود/س.

برچسب ها: صنعتی ، شهرک ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.