طی روزهای اخیر بر اثر شدت بارش باران و تگرگ در برخی نقاط استان سمنان ، چند منطقه دچار آبگرفتگی و خسارات ناشی از آن شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، رییس هلال احمر شهرستان سمنان از نجات 17 نفر مفقودی در منطقه آبگرم سمنان خبر داد.
سید حسین زرگر رییس هلال احمر شهرستان سمنان با اعلام این خبر گفت: در پی تماس تلفنی نیروی انتظامی با هلال احمر مبنی بر مفقودی 3 دستگاه خودرو در منطقه آبگرم سمنان بلافاصله تیم عملیاتی از پایگاه امدادو نجات بین شهری گردنه بشم (شهدای امدادگر) به منطقه اعزام شد.
وی افزود: تیم عملیاتی متشکل از 3 نفر امدادگر و نجاتگر به همراه یکدستگاه آمبولانس پس از حضور در منطقه اقدام به جستجو برای یافتن مفقودین کرده که پس از نیم ساعت 3 خودرو شامل 17 سرنشین را یافته و با هماهنگی نیروی انتظامی به سمنان انتقال دادند.
زرگر همچنین تصریح کرد: این 3 خانوار بدلیل تاریکی هوا و عدم شناخت منطقه گرفتار شده بودند این عملیات در ساعت 22:40 دقیقه همان روز به پایان رسید.
همچنین محمدخانی معاونت امدادونجات جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: بر اثر بارش باران و وقوع آبگرفتگی و سیلاب، نقاط مختلف استان توسط هلال احمر امداد رسانی شد.
محمدخانی اظهارکرد: طی روزهای اخیر بر اثر شدت بارش باران و تگرگ در برخی نقاط استان، چند منطقه دچار آبگرفتگی و خسارات ناشی از آن شد.
وی با بیان اینکه 21 نفر در روستای نعیم آباد حادثه دیده اند، گفت: درپی اطلاع حضوری ساکنان روستا به پایگاه امدادونجات بین شهری نعیم آباد مبنی بر آبگرفتگی منازل مسکونی در این روستا بلافاصله 3 تیم عملیاتی سیلاب متشکل از 9 نفر امدادگر و نجاتگر به این روستا اعزام شده که با کمک عوامل راهداری موفق به تخلیه این منازل شدند.
وی افزود: در همان روز طی تماس تلفنی نیروی انتظامی مبنی بر گرفتار شدن 4 خودرو در گل و لای ناشی از سیلاب در منطقه آبگرم سمنان، 3 تیم عملیاتی متشکل از 10 نفر امدادگر و نجاتگر جهت نجات این خودروها به منطقه اعزام گردیدند که پس از 5 ساعت تلاش بی وقفه توانستند این 4 خودرو که حامل 16 سرنشین بودند را نجات داده و به محل امن انتقال دهند.
محمدخانی بیان کرد: حادثه دیگری در جنگل قطری شاهرود اتفاق افتاد که در آن 3 خودرو با 12 سرنشین که در گل و لای ناشی از سیل گرفتار شده بودند توسط امدادگران شاهرودی نجات یافتند.
وی در خصوص این حادثه تصریح کرد: پس از تماس مردمی با سامانه 112 (ندای امداد) مبنی بر گرفتار شدن این 3 خودرو در گل و لای بلافاصله یک تیم عملیاتی از پایگاه خرقانی به منطقه اعزام شد که پس از 15 ساعت تلاش،امدادگران موفق به نجات آنان شدند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.