سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید تصریح کرد تروریسم بزرگترین خطر برای آمریکا است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی بلومبرگ، سخنگوی  مطبوعاتی کاخ سفید ضمن تاکید بر این نکته که مطالعه بخشی از زندگی روزمره اوباما است تصریح کرد تروریسم بزرگترین خطر برای آمریکا است. 

"جی کارنی " در گفتگو با این شبکه گفت:" من موضوع استعفای خود را از سخنگویی کاخ سفید در ماه آوریل مطرح کردم. رئیس جمهور اوباما از این مسئله ناراحت شدم و کوشید مرا از این کار بازدارد اما درنهایت به این جمع بندی رسیدیم که این کار به صورت غیرمنتظره انجام شود. یکی از مطالب غیرواقعی که درباره اوباما گفته می شود این است که او دوست ندارد با افراد جدید کار کند و می خواهد با همان افرادی کار کند که از گذشته می شناخته است. این سخن درست نیست. باآنکه او باراک حسین اوباما است و در هاوایی و مناطق دیگری از جهان (اندونزی) بزرگ شده است و من جی کارنی اهل ویرجینیا با پیشینه خاص خودم هستم، ما دیدگاه‌هایی تقریبا مشابه داریم و به خوبی با هم کنار می آییم. این یکی از ویژگی های زندگی آمریکایی است. ما در سفرها در هواپیما فقط درباره مسائل کاری صحبت نمی کنیم بلکه ما درباره فرزندانمان و مسائلی از این قبیل صحبت می کنم. اوباما دو فرزند دارد. من نیز دو فرزند دارم. من به باراک اوباما و عملکرد او بسیار افتخار می کنم."

خبرنگار سابق مجله تایمز گفت:" خبرنگاران خوب آمریکایی که به پوشش خبرهای کاخ سفید می پردازند بین پانزده تا بیست درصد از واقعیتهای جاری در کاخ سفید و اوضاع را متوجه می شوند. این به آن علت نیست که آنها از مهمترین مطالب بی اطلاع هستند. علت این مسئله نیز آن است که در کاخ سفید ، مسائل بسیار بسیار زیادی در جریان است و یک خبرنگار به راحتی نمی تواند همه خبرها را پوشش بدهد. کاخ سفید مکانی است که تصمیمات بسیار مهمی در آن اتخاذ می شود و درنتیجه مشخص است که اینجا بسیار پرخبر باشد. گسترش فناوری های جدید سبب شده است کار ما پویایی بسیار بیشتری داشته باشد زیرا گاهی در وسط یک جلسه ، یکی از کارکنان کاخ سفید که از اینترنت گوشی همراه خودش  استفاده به ما می گوید که مطلبی مطرح شده است و باید به آن پاسخ بدهیم.رئیس جمهور آمریکا باید از همه چالش‌های داخلی و بین المللی مطلع باشد و برای آن پاسخ داشته باشد. سخنگوی کاخ سفید نیز  همینطور است زیرا همواره در معرض انواع پرسشها قرار دارد."

معاون سابق جو بایدن در ادامه افزود:" اولین کاری که رئیس جمهور اوباما هر روز صبح انجام می دهد این است که در جلسه ای شرکت می کند که آخرین خبرها به او گفته می شود. در این جلسه، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، معاون رئیس جمهور آمریکا و دستیاران امنیتی او، مشاور امنیت ملی آمریکا و معاونان او حضور پیدا می کنند. سخنگوی کاخ سفید هرگز در این جلسات شرکت نمی کند زیرا مسائل اطلاعاتی هم در این جلسه می شود. همه ما از نظر اطلاعاتی تایید شده هستیم اما لزومی ندارد همه مسائل اطلاعاتی را بدانیم که به تصمیم گیری‌ها منجر می شود. برنامه کاری رئیس جمهور مشخص است و او انواع ملاقات‌ها و جلسات را دارد اما در عین حال زمانی برای مطالعه اختصاص می دهد. یکی از ویژگی های تاثیرگذار رئیس جمهور اوباما این است که مقالات مفصل مجله ها و روزنامه های جدی را می خواند. او به صورت مرتب این کار را انجام می دهد. او زیاد مطالعه می کند. او همه یادداشت‌ها و گزارش‌ها را نیز به صورت عمیق می خواند. سخنگوی کاخ سفید رابط بین رئیس جمهور و رسانه ها است. او باید تلاش کند هم سلسله مراتب را رعایت کند و به رئیس جمهور پاسخگو باشد و هم به مطبوعات اطلاعات بدهد."
وی در ادامه درباره سیاست‌های اوباما در افغانستان افزود:" باراک اوباما در افغانستان بر هدف مقابله با القاعده متمرکز بود و بر همین سیاست نیز باقی ماند. دولت اوباما کارهای زیادی برای نابود کردن هسته اصلی القاعده در افغانستان انجام داد. آمریکا همین کار را درباره گروه‌های وابسته به القاعده در یمن و کشورهای دیگر انجام داده است. واقعیت این است که تروریسم بزرگترین خطر برای امنیت ملی آمریکا است. آمریکا از مدت‌ها قبل از اقدامات افغان‌ها حمایت کرده است و حالا زمان آن فرارسیده است که خود افغان‌ها برای مسائلی ازقبیل مصالحه با طالبان تصمیم گیری کنند. گفتگوها در گذشته به شکست منجر شده است. اما ما واقعا بر این باور هستیم که باید در این مسیر حرکت شود. ما منتظر آن هستیم تا بببینیم آیا گفتگوهای آشتی در افغانستان به نتیجه می رسد یا خیر."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار