در دیدار مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با «ایگور سلیونیایف» وزیر توسعه مناطق فدراسیون روسیه، دو طرف بر ضرورت توسعه همکاری‌های استانی دو کشور تاکید کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ وزیر توسعه مناطق روسیه در این دیدار ضمن اشاره به روابط دیرینه ایران و روسیه و همسایگی دو کشور در دریای خزر، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ما شریک نزدیک می‌باشد.گرچه طی دو سال گذشته، تبادلات تجاری دو کشور کاهش یافته ولی با همکاری‌های استانی می‌توان تبادلات را افزایش داده و به رقمی بسیار بالاتر از وضعیت فعلی برسانیم.
 
طرف روس، افزود: مناطق مختلف فدراسیون روسیه، علاقمند به رشد اقتصادی بوده و از همکاری‌های تجاری و بازرگانی و همچنین سرمایه‌گذاری خارجی حمایت می‌نمایند. وزارت توسعه مناطق روسیه آماده همکاری منظم بین مناطق بوده و سعی می‌نماید شرایطی را فراهم آورد تا شرکت‌های خصوصی ایرانی بتوانند ارتباط خوبی با مناطق روسیه ایجاد نمایند.
 
وزیر توسعه مناطق روسیه همچنین اظهار امیدواری کرد که ملاقات با سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو بتواند تحرک جدیدی در ارتباطات فیمابین، بخصوص در تقویت همکاری‌های استانی بین دو کشور ایجاد نماید.
 
سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز شرایط جدید حاکم بر روابط دو کشور را ناشی از مرحله ورود به دوره بعد از تحریم برای جمهوری اسلامی ایران و همچنین رابطه نزدیک مقامات عالی دو کشور توصیف کردند.
 
وی همچنین به سمینارهای اقتصادی به منظور بررسی موانع گسترش همکاری‌های اقتصادی و نشست‌های تجاری استانی در مناطق روسیه اشاره کرده و افزود: وزارت توسعه مناطق می‌تواند در معرفی و ایجاد ارتباط و همکاری بین استان‌هایی که همپوشانی نیازها و تولیدات دارند موثر بوده و در برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های استانی، با جمهوری اسلامی ایران همکاری و ارتباط نزدیکتری داشته باشد.
 
سنایی، در پایان خواستار ارائه تجربیات طرف روس در زمینه توسعه مناطق به طرف‌های ایرانی شد.
 
قرار است به زودی دومین نشست کارگروه همکاری‌های استانی بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در یکی از مناطق روسیه و با حضور معاونین استانداران برخی استانهای ایرانی و مناطق روسیه برگزار شود.
 
وزارت توسعه مناطق روسیه و وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران، ریاست هیات‌های روسی و ایرانی شرکت کننده در این نشست را بعهده دارند. اولین نشست این کارگروه در تبریز، مرکز آذربایجان شرقی برگزار گردید.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: افزایش ، تبادلات ، تجاری ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار