معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تبدیل این محل از یک تقاطع چراغ دار به یک تقاطع غیرهمسطح در مدت تنها 18 ماه، نمونه عینی مدیریت جهادی است که با هدایت شهردار تهران شاهد آن هستیم.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: این محل یکی از دروازه‌های پر تراکم ورودی پایتخت محسوب می‌شود که تبدیل آن به تقاطع غیر‌همسطح، علاوه بر کاهش اتلاف وقت شهروندان باعث افزایش ایمنی و آرامش آنها نیز می‌شود.
 
وی با اعلام این که ایمن‌سازی ترافیک از جمله اقدامات محوری مدیریت شهری است که در سال جاری با جدیت دنبال خواهد شد، تأکید کرد: به این منظور برنامه‌های متعدی در دست اجراست از جمله این که نسبت به ساماندهی دوربرگردان‌های نا ایمن که جان شهروندان را به خطر می‌اندازند، اقدام خواهد شد.
 
فعالیت سه شیفته مهندسان و کارگران در تونل های مترو
 
معاون شهردار تهران با اشاره به این که برنامه های پیش بینی شده برای حل مشکل ترافیک تهران بسیار گسترده هستند، اظهار کرد: علاوه بر ساماندهی شبکه معابر که با هدف ایمن سازی و روانسازی ترافیک صورت می گیرد، تمام توان مدیریت شهری معطوف به گسترش حمل و نقل عمومی است و حداکثر امکانات و ظرفیت خود را به این منظور به کار می‌گیریم.
 
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در بزرگراه‌های واقع در حوزه استحفاظی شهر تهران هیچ تقاطع چراغ داری نداشته باشیم، تصریح کرد: احداث و توسعه معابر برای مدیریت شهری یک اصل نیست، بلکه این موضوع از منظر  امکانی جهت رفت و آمد ایمن تر و روانتر مردم و نیز زیرساختی به منظور گسترش حمل و نقل عمومی است که مورد توجه قرار دارد.
 
وی در پایان با تأکید بر این که شهروندان از نزدیک شاهد ساخت و سازهایی که در سطح شهر انجام می‌شود هستند، خاطرنشان کرد: البته سازندگی اصلی را در اعماق زمین‌‌های تهران که فعالیت شبانه روزی صدها مهندس و هزاران کارگر در سه شیفت کاری و بدون وقفه در جهت حفر تونل‌ها و ساخت ایستگاه‌های مترو جریان دارد و مردم آن را نمی‌بینند و کمتر از آن اطلاع دارند، شاهد هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار