وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به شهروندان خود توصیه کرد از سفر به مناطق ناارام در شرق اوکراین خودداری کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ریانووستی ،آمریکا به شهروندان خود توصیه کرد از سفر به مناطق ناارام دونتسک و لوگانسک در شرق اوکراین خودداری کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: "وزارت امور خارجه به شهروندان آمریکایی در مورد سفر به مناطق شرقی دونتسک و لوگانسک در اوکراین هشدار می دهد. گروه‌های جدایی‌طلب مسلح همچنان کنترل این مناطق را در دست دارند".

وزارت امور خارجه آمریکا افزود: "این گروه‌ها پست‌های بازرسی غیرقانونی برقرار و تهدید کردند افراد از جمله شهروندان آمریکایی را برای ساعت‌ها یا روزها بازداشت می کنند و می ربایند".

بر اساس این بیانیه، مقامات آمریکایی همچنین شهروندان این کشور را از سفر به کریمه، شبه جزیره سابق اوکراین که ماه مارس در پی برگزاری همه‌پرسی به روسیه پیوست، همینطور شهر اودسا در جنوب اوکراین منع کردند.

 وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود خاطر نشان کرد: "اوضاع در اوکراین غیرقابل پیش‌بینی است و ممکن است به سرعت از این رو به آن رو شود. شهروندان آمریکایی باید در همه ‌جای اوکراین از تجمعات مهم افراد دوری کنند و آماده باشند در صورتی که در نزدیکی آنها درگیری صورت گرفت برای مدت طولانی در یک محل یا پناهگاه بمانند".

مقامات کیف از 15 آوریل عملیات ویژه گسترده‌ای را با هدف سرکوب جنبش جدایی طلبانه که پس از سرنگونی ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور اوکراین (22 فوریه) در مناطق جنوب و شرق اوکراین به راه افتاد، آغاز کردند.

نیروهای مسلح اوکراین در این عملیات از خودروهای زرهی، سلاح‌های سنگین و هواپیما استفاده می کنند.

به گفته کیف، نیروهای ارتش اوکراین صدها عضو گروه‌های مردمی مسلح را که در مناطق دونتسک و لوگانسک فعال هستند از پا در آوردند.

نبردها همچنین به کشته شدن شمار زیادی غیرنظامی منجر شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار