سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه اعلام کرد کشورش در واکنش نشان دادن به اقدامات تحریک آمیزی که حق حاکمیت چین را نقض و صلح و ثبات در دریا را تضعیف کند، تردید نخواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه اعلام کرد کشورش در واکنش نشان دادن به اقدامات تحریک آمیزی که حق حاکمیت چین را نقض و صلح و ثبات در دریا را تضعیف کند، تردید نخواهد کرد. 

 هونگ لی این سخنان را در کنفرانسی مطبوعاتی زمانی که از وی درخواست شد در خصوص بیانیه اخیر نشست سران گروه هفت اظهار نظر کند، بیان کرد. در این بیانیه در خصوص تحولات دریای چین جنوبی و دریای چین شرقی ابراز نگرانی شده است.

هونگ لی گفت چین همواره نیرویی پایدار در حفظ صلح و ثبات در دریای چین جنوبی و دریای چین شرقی و همچنین در محافظت از منشور سازمان ملل متحد و اصول اساسی حقوق بین الملل بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین خاطر نشان کرد کشورش امیدوار است بی ثباتی در مناطق اطراف چین از جمله در دریای چین جنوبی و دریای چین شرقی وجود نداشته باشد.

هونگ لی گفت چین به طور جدی از تمامیت ارضی، حقوق دریایی و امنیت ملی خود محافظت می کند.

وی افزود چین به حل و فصل مناقشات مرتبط با دریای چین جنوبی و دریای چین شرقی از طریق مذاکرات دو جانبه و رایزنی ها با طرف های مستقیم مربوطه متعهد است. 

هونگ لی خاطر نشان کرد چین امیدوار است کشورهای خارج از منطقه، به جای آن که تنش ها را افزایش دهند و اوضاع منطقه را پیچیده کنند، مناقشات را با توجه به واقعیات عینی و مواضع منصفانه حل و فصل کنند.


انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، چین ، حاکمیت ، واکنش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار