تیم ملی هلند یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی 2014 است که در گروه B با تیم‌های اسپانیا، شیلی و استرالیا همگروه است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، حضور هلند در جام جهانی 2014 برزیل بهانه‌ای شد تا به بررسی این تیم بپردازیم.
 
*کشور هلند در یک نگاه
 
هلند کشوری است کوچک که در شمال غربی اروپا با شانزده و نیم میلیون جمعیت که بیشترشان مسیحی هستند جمعیت اندکی مسلمان در هلند است پایتخت هلند شهر آمستردام است هلند از شرق با آلمان و از جنوب با بلژیک و از غرب نیز از طریق دریا با بریتانیا همسایه است. هلند در پرورش و تجارت گل مقام اول را در جهان داراست. دامداری و کشاورزی نیز از پایه‌های اقتصاد هلند محسوب می‌شود. هلندی‌ها علی‌رغم کوچکی کشورشان سهم بزرگی در تجارت و بانکداری جهانی دارند. هلند به کشور لاله‌های نارنجی معروف است. واحد پول هلند پیش از تبدیل به یورو، فلورن یا گیلدر هلندی بود.
 
این کشور که از طریق پادشاهی مشروطه اداره می‌شود در 30 آوریل 2013 میلادی، ملکه بئاتریکس را از سمت بر کنار کردند و پسرش ویلن الکساندر را رسما به عنوان پادشاه کشور پذیرفتند.
 
گفتنی است، که پیش از ویلن الکساندر به مدت 120 سال زنان بر هلند حکومت می‌کردند زبان رسمی هلند، هلندی است Nederlands این زبان شاخه‌ای از زبان‌های ژرمنی است. در کشور هلند بیش از 65 هزار فارسی زبان سکونت دارند که نزدیک به 30 هزار نفر از آنها ایرانی است و 35 هزار نفر هم از کشور افغانستان هستند.


 
*فوتبال هلند
 
تیم ملی هلند با سرمربی‌گری لوئیس فان خال در جام جهانی 2014 برزیل حضور خواهد داشت این تیم تا الان 9 بار در جام جهانی حضور داشته است که ماحصل آن سه بار نائب قهرمانی در جام جهانی است.
 
فدراسیون فوتبال هلند در سال 1889 تاسیس شده است و در سال 1904 به عضویت فیفا درآمده است. تیم ملی فوتبال هلند همواره یکی از تیم‌های صاحب نام جهان بوده که بازیکنان بزرگی از جمله کریک اسمیت، یوهان کرایف، رودگلیت، پاتریک کلایورت، فرانک دی بوئر هم در تاریخ فوتبال این کشور حضور داشته‌اند. البته مهمترین موفقیت‌های تیم ملی هلند را می‌توان قهرمانی در سال 1988 و سه بار نائب قهرمانی جام جهانی در سالهای 1974، 1978، 2010 دانست و از این حیث خیلی‌ها هلند را تیم همیشه نائب قهرمان در جام جهانی می‌دانند این تیم در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی هم به فینال این بازی‌ها رسید اما با یک گل به اسپانیا باخت و دوم شد.
 
نخستین بازی تاریخ فوتبال هلند برد 4 بر یک مقابل بلژیک در سال 1905 به حساب می‌آید و بهترین برد این کشور پیروزی 9 بر صفر مقابل نروژ در سال 1907 محسوب می‌شود. بیشترین بازی ملی در تاریخ کشور را ادوین فان در سار با 130 بازی ملی در اختیار دارد و بهترین گلزن این کشور هم رابین فان پرسی محسوب می‌شود تیم ملی هلند در زیکگ فیفا در رتبه 15 قرار دارد این تیم با هدایت لوئیس فان حال با فتح گروه D  اروپا موفق شد به جام جهانی برزیل صعود کند اگر بخواهیم یکی از ستاره‌های مهم این تیم را نام ببریم آرین روبن است وی که در تیم باشگاهی بایرن مونیخ عضویت دارد و یکی از امیدهای تیم ملی هلند در این تورنمنت محسوب می‌شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: هلند ، فوتبال ، جام جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار