تیم ملی کاستاریکا یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی 2014 برزیل است که با تیم‌های ایتالیا، انگلیس و اروگوئه همگروه است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، حضور کاستاریکا در جام جهانی برزیل بهانه‌ای شد تا زوایای این کشور را مورد بررسی قرار دهیم.

** کشور کاستاریکا

کاستاریکا یک نام اسپانیایی است و در زبان اسپانیایی کاستاریکا به معنی ساحل غنی است.

قبل از ورود اروپاییان به قاره آمریکا مردمانی از قبایل مایان و آزتک در آمریکای مرکزی زندگی می‌کردند سرخپوستان کاستاریکا تا قبل از غلبه اروپایی به این کشور در این سرزمین زندگی می‌کردند.

یکی از عجیب‌ترین رازها در باستان‌شناسی این کشور پیدا شدن حدود 300 گوی سنگی در جلگه دیکوئیس در دهه 30 میلادی بود که مربوط به تمدن دیکوئیس است.

این کشور در سال 1821 اعلام استقلال کرد در این کشور دو حزب سیاسی سوسیال و حزب آزادی بخش ملی فعالیت می‌کند.



مساحت این کشور 51 هزار و 100 کیلومتر مربع است کاستاریکا از شما با نیکاراگوئه و از جنوب غربی با پانامه همسایه است.

رود مهم این کشور ریوگرانده نام دارد و بلندترین نقطه کاستاریکا قله چیریپوگرانده است، از جمله شهرهای مهم کاستاریکا می‌توان به لیمون، الاهوئلا، کارتاگو و لیبر اشاره کرد. واحد پول این کشور کولون نام دارد و بخش عمده‌ای از صادرات کاستاریکا را قهوه تشکیل می‌دهد، موز، نی‌شکر، گاو گوشتی، الوار و کاکائو هم از دیگر صادرات کاستاریکا به حساب می‌آید.

** فوتبال کاستاریکا

تیم ملی کاستاریکا در سال 1990 برای اولین بار به مرحله نهایی راه پیدا کرد و در این مسابقات شرکت کرد بهترین نتیجه این تیم در همان سال اول حضورش 1990 بود که به مرحله یک شانزدهم نهایی رسید تیم ملی فوتبال کاستاریکا اولین بازی رسمی این تیم در تاریخ 14 سپتامبر 1921 میلادی در برابر تیم ملی فوتبال السالوادور برگزار شد که با پیروزی 7 بر صفر به پایان رسید بهترین پیروزی این تیم برد 12 بر صفر مقابل پورتوریکو در سال 1946 بوده است. برترین شکست تیم ملی کاستاریکا هم باخت 7 بر صفر مقابل مکزیک به حساب می‌آید، سرمربی این تیم خورخه لوئیس پنتیو است و بیشترین بازی ملی توسط والتر کنتتو انجام شده است و بیشترین گل ملی را رولاندو فونسکا زده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار