هفت کشور صنعتی جهان با تصویب قطعنامه‌ای روسیه را تهدید کردند علیه این کشور مجازات‌های بیشتری اعمال خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه  لوموند، هفت کشور صنعتی جهان شامگاه چهارشنبه با تصویب قطعنامه ای روسیه را تهدید کردند در صورتی که برای کاهش خشونتها در اوکراین اقدامی انجام ندهد ، علیه این کشور مجازاتهای بیشتری اعمال خواهند کرد.

روزنامه فرانسوی لوموند نوشت کشورهای صنعتی جهان با انتشار بیانیه ای در مقر شورای اروپا تاکید کردند آماده اند در صورت لزوم مجازاتهای شدیدتری علیه روسیه اعمال کنند.

کشورهای آمریکا ، کانادا ، فرانسه ، انگلیس ، ایتالیا و ژاپن همچنین از روسیه درخواست کردند نیروهای خود را از مرزهای اوکراین عقب بکشد.

در همین حال آمریکا اعلام کرده است دلایل و مدارکی در اختیار دارد که نشان می دهد مسکو همچنان به منتقل کردن جنگجو و سلاح به شرق اوکراین که صحنه شورش طرفداران روسیه است ادامه می دهد.

وزیر خزانه داری آمریکا گفت دلایل و مدارکی وجود دارد که روسیه همچنان زمینه انتقال آزاد سلاح ، پول و جنگجو را از طریق مرز خود با اوکراین فراهم می کند.

روسیه همواره اتهامات مربوط به مداخله خود را در بی ثباتی اوکراین رد و درخواست کرده است که کییف به عملیات تنبیهی خود در شرق پایان دهد. خشونت ها در این بخش از کشور از آغاز در 13 آوریل به کشته شدن 200 تن شامل نظامی ، شورشی ، غیر نظامی منجر شده است .

وزیر خزانه داری آمریکا تاکید کرد مقاصد "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه هنوز روشن نیست .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار