رئیس اداره اوقاف قوچان گفت: با نهادینه کردن و به روز کردن فرهنگ صحیح وقف در شهرستان شاهد افزایش ۱۴۵درصدی موقوفات از سال ۹۲ تا کنون در قوچان هستیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،حجت الاسلام حسین نیساری اظهار کرد: شهرستان قوچان از نظر موقوفات از سال 92، تا پایان اردیبهشت ماه امسال، 6.5 میلیارد ریال موقوفات داشته است که نسبت به سال‌های گذشته در سطح استان پیشرفت چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به موارد مصرف موقوفات در شهرستان گفت: درآمد کسب موقوفات در جهت اطعام شعائر دینی،کمک به محرومان و بیماران نیازمند، احداث مکان‌هایی در جهت رفع نیازهای مردم و اجرای طرح مودت برای بازسازی بقاع متبرکه از موارد مصرف وقف در شهرستان است.

نیساری به تشریح اطلاع رسانی صحیح وقف به عنوان یک مسئله حیاتی به خیرین و اقشار مختلف مردم در جهت فرهنگ سازی آن ضروری دانست.

وی افزود:چون مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم با موقوفات سرو کار دارند تلاش خواهیم کرد تا با اطلاع رسانی توسط کارشناسان فرهنگی، ائمه جماعات مساجد، روحانیون مستقر، هجرت به بیان مسائل روزمره وقف و فرهنگ سازی آن اقدام شود.

نیساری تصریح کرد:در سطح  برخی ازروستاها که با کمبود روحانی مواجه بودیم با ارسال بسته‌های فرهنگی یا بازدید توسط کارشناسان وقف در روستاها و ارتباط مستمر با مردم در جهت آگاه سازی ورفع سریع مشکل قدم برداریم.

رئیس اداره اوقاف قوچان به رسیدن حدود 8 میلیارد ریال وقف از نظر موقوفات تا پایان سال 93 در سطح شهرستان به عنوان یک برنامه مدون خبر داد.

انتهای پیام/م

منبع: تسنیم
برچسب ها: وقف ، قوچان ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.