در طول سه سال گذشته، همکاری‌های تجاری امریکا با ایران 35 درصد افزایش یافته و در عین حال حجم تجارت اتحادیه اروپا با ایران 77 درصد کاهش داشته است که این امر خشم و نگرانی اروپا را برانگیخته است.

به گزارش  سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ تلویزیون بلومبرگ گزارش داد کشورهای اروپایی از افزایش سطح تجارت آمریکا با ایران شکایت کرده اند و این در حالی است شرکت های آنان شدت تحریم آمریکا علیه جمهوی اسلامی ایران را متحمل می شود.

بر اساس این گزارش بازرگانان آمریکایی از سال 2011 تا کنون 35 درصد صادارت خود به ایران را افزایش داده اند و این در حالی است که صادارت اتحادیه اروپا 77 درصد کاهش یافته است.

برخی مقامات گفته اند که افزایش صادرات آمریکا که بیشتر دارو و مواد غذایی است غیر عادلانه است که در حالی که شرکت های اروپایی قربانی همکاری با کشورهای تحریم شده می شوند.

ماریت شاکه، یکی از نمایندگان پارلمان اروپا، در پاسخی کتبی به پرسش بلومبرگ در این زمینه گفت تحریم های آمریکا علیه ایران، تاثرات نامطلوب ناخواسته ای روی فعالیت های تجاری اروپا گذاشته است.
 
وی، که در کمیته روابط خارجی و تجارت بین المللی پارلمان اروپا نیز عضویت داشته و ماه دسامبر گذشته به ایران سفر کرده بود، همچنین می گوید اتحادیه اروپا باید نگرانی خود را در این مورد به ایالات متحده منتقل کند.

گفتنی است، بلومبرگ در این گزارش به آماری که خود - بر مبنای گزارش های اداره آمار فدرال ایالات متحده - تهیه کرده، استناد کرده است



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار