معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: حجاج 93 می توانند از هفته آینده با مراجعه به شعب جمعیت هلال احمر در سراسر کشور نسبت به تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند.

عادل مقصودی نژاد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه تزریق واکسن مننژیت یکی از ملزومات سفر به سرزمین وحی است، گفت: مننژیت یک بیماری باکتریایی حاد است که با تب، سردرد، استفراغ همراه است زائران خانه خدا می بایست حداقل 2 هفته قبل سفر به عربستان نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند و در صورت عدم تزریق مسئولان وزارت بهداشت عربستان مانع از ورود آن‌ها به آن کشور می‌شوند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: حجاج تمتع 93 از هفته آینده می‌توانند با مراجعه به تمامی پایگاه‌های و شعب هلال احمر در سراسر کشور نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند، چرا که  این واکسن تا 2 سال در بدن فرد ماندگاری دارد.
 
مقصودی نژاد در ادامه تاکید کرد: بعد از تزریق این واکسن، کارت زرد رنگ در اختیار حجاج قرار می‌گیرد و آن‌ها حتما باید این کارت را در زمان اعزام به عربستان همراه داشته باشند.
 
معاون حج عمره مرکز پزشکی حج وزیارت جمعیت هلال احمر در پایان با بیان اینکه از ماه‌ها قبل تامین این واکسن صورت گرفته است خاطر نشان کرد: خوشبختانه با تامین این واکسن مشکلی وجود ندارد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: حجاج ، پزشک ، واکسن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار