قائم‌مقام وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اولویت و اهتمام دولت دکتر روحانی برای تداوم گسترش روابط همه جانبه با کشورهای آفریقایی از جمله کشور مسلمان مالی گفت: ایران بر ظرفیت‌های فراوان موجود برای توسعه روابط فیمابین به ویژه در عرصه های اقتصادی و تجاری و همچنین تداوم همکاری در عرصه های بین‌المللی از جمله جنبش عدم تعهد و اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "عیساکا سیدیبه" رئیس مجلس مالی که در راس هیات پارلمانی برای شرکت در دومین اجلاس روسای کمسیون‌های سیاست خارجی کشورهای دوست سوریه به تهران سفر کرده است، عصر روز گذشته سه‌شنبه با "مرتضی سرمدی" قائم‌مقام وزارت امور خارجه کشورمان دیدار کرد و در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و توسعه روابط دوجانبه گفتگو و تبادل نظر کرند.
 
سرمدی در این دیدار با اشاره به دیدگاه‌های مشترک دو کشور مسلمان در مخالفت با خشونت و افراط گرایی ، حضور رئیس مجلس مالی را در اجلاس کشورهای دوست سوریه در تهران در راستای همکاری جمعی برای مقابله با پدیده شوم تروریسم و افراط‌گرایی و حمایت از حق تعیین سرنوشت ملت‌ها بدور از دخالت بیگانگان در مناطق مختلف مهم ارزیابی کرد.
 
قائم‌مقام وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به اولویت و اهتمام دولت دکتر روحانی برای تداوم گسترش روابط همه جانبه با کشورهای آفریقایی از جمله کشور مسلمان مالی گفت: ایران بر ظرفیت‌های فراوان موجود برای توسعه روابط فیمابین به ویژه در عرصه های اقتصادی و تجاری و همچنین تداوم همکاری در عرصه های بین‌المللی از جمله جنبش عدم تعهد و اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی تاکید دارد.
 
وی با اشاره به تجربیات و دستاوردهای خوب دولت و مردم ایران در طول سال‌های گذشته و دستیابی به خودکفایی و پیشرفت‌های علمی و فناوری و صنعتی علیرغم  تحمل و مقاومت در برابر فشارها و تحریم‌های ظالمانه ، آمادگی کشورمان را برای انتقال این تجربیات به کشورهای دوست از جمله مالی اعلام کرد.
 
رئیس مجلس مالی نیز در این دیدار با قدردانی از حسن میزبانی و برگزاری موفق دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی کشورهای دوست سوریه ، بر دیدگاه مشترک دو کشور برای مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی تاکید کرد.
 
سرمدی با تمجید از مقاومت و ایستادگی ملت و دولت ایران در مقابل فشارها و تحریم‌ها تاکید کرد : ایران به الگویی برای ملت‌های مستقل تبدیل شده است.
 
وی بر تداوم حمایت و همکاری کشورش با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی تاکید کرد و خواستار حضور فعال ایران بعنوان کشوری مهم و تاثیر گذار در جهان اسلام در نشست آتی اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی در کشورش شد.
 
وی همچنین با ارائه گزارشی از روند تحولات کشورش و روند تثبیت شرایط سیاسی و امنیتی بدنبال برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی در مالی، خواستار تداوم حمایت‌های ایران از این کشور و استفاده از تجربیات و دستاوردهای ایران در عرصه‌های مختلف شد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: مالی ، دیدار ، مجلس ، تهران ، سفر ، سوریه ، دوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار