سوری های از آغازین ساعات "روز سه شنبه" در حالی پای صندوق های رای رفتند که درگیری ها در شهرهای این کشور همچنان ادامه دارد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از سی بی سی نیوز ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم "نحله آید" نوشت : چگونه می توان در اوج یک جنگ انتخابات برگزار کرد ؟ چنین چیزی تنها در صورتی ممکن است که شما از موفقیت خود در آن جنگ اطمینان داشته باشید و یا اینکه هیچ کسی نمی تواند در مسیری که می روید مانع شما شود . 

دقیقا به همین دلیل از صبح سه شنبه صندوق های رای گیری به روی مردم سوریه باز شد . هر چند که نتیجه موردنظر بسیاری از سوری ها تنها یک گزینه است . 

بهترین گزینه برای بشار اسد بعنوان یکی از حکومت های قدیمی در منطقه این است که بتوان قدرت و نفوذ دمشق را در خاورمیانه حفظ کرده و یا اینکه بتواند در اسرع وقت آزادی و ثبات را به کشور بازگرداند .

در ادامه این مقاله آمده است : حدود سه سال از آغاز بیداری های ضددیکتاتوری در کشورهای عربی می گذرد و اکنون بسیاری از آنها گرفتار اختلاف و درگیری ها شده و ادامه پیدا نکردند . تنها از آن جنگی باقی مانده که سه سال سوریه و مردم این کشور را گرفتار خود کرده است ؛ جنگی که تاکنون هزاران شهروند این کشور را به خاک و خون کشانده است . 

به نظر میرسد در کشوری مانند مصر مردم ترجیح می دهند میان آزادی و ثبات ، گزینه دوم را انتخاب کنند بنابراین در انتخابات ریاست جمهوری اخیر به "السیسی"‌ فرمانده نظامی ارتش و رهبر کودتاگران علیه دولت " محمد مرسی " رای دادند . 

طی سه سال آشوب و بی ثباتی هیچ یک از قدرت های غربی تمایلی برای به خطرانداختن اهداف یا منافع خود در راستای بهبود وضعیت در کشوری مانند سوریه از خود نشان ندادند . به همین دلیل شاید مردم سوریه این راه را بهتر دانستند که خود پای صندوق های رای آمده و سرنوشت کشورشان را آنگونه که می پسندند رقم بزنند . 

در انتهای این مقاله آمده است: با این حال استانداردهای دوگانه رسانه های غربی را در مواجهه با حوادث جنگی در سوریه و نیز انتخابات ریاست جمهوری این کشور به وضوح مشاهده نمود . رسانه هایی که تحت کنترل دولت های خود هستند به دستور روسای خود اجازه ندارند که آنچه حقیقت دارد را نمایش داده یا بازگو کنند . 



انتهای پیام /
برچسب ها: غرب ، انتخابات ، سوریه ، کشور ، بشار ، اسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار