از آغاز اجرای طرح بیمه سلامت در استان 529 مورد زايمان رايگان و 261مورد سزارين گزارش شده که آمار زايمان سزارين در حد قابل توجهی کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات درماني استان در جلسه كارگروه امنيت غذايي استان به اقدامات و طرح هاي اجرا شده در حوزه سلامت و درمان اشاره کرد و گفت: بدنبال ابلاغ سياست هاي كلي نظام از سوي مقام معظم رهبري، دولت تدبير و اميد در حوزه بهداشت و درمان به اجراي چند طرح از قبيل طرح كاهش پرداختهاي مردمي در هزينه هاي درماني اقدام نمود كه اين طرح ها در استان زنجان نيز به اجرا درآمده است.

بيگلري افزود: پرداخت تنها 10 درصد از هزينه هاي خدمات درماني در بيمارستانها، اجراي طرح رايگان نمودن زايمان طبيعي، حضور متخصصان در مناطق محروم و اجراي طرح مقيمي پزشكان متخصص از جمله مواردي بود كه پس از تدبير دولت در استان زنجان به اجرا گذاشته شد.

وی از آغاز ارائه بسته خدمتي مختص بيماران سرپايي و بسته حمايت و درماني از بيماران صعب العلاج در آينده نزديك خبر داد و تصریح کرد :با اجراي اين طرح ها در استان زنجان تاكنون نزديك به 7هزار بيمار از خدمات كاهش هزينه هاي بستري استفاده نموده اند و 529 زايمان طبيعي رايگان انجام پذيرفته كه نشان دهنده كاهش درصد زايمان هاي سزارين در استان مي باشد.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات درماني استان طرح جامع سيستم بهداشت و درمان را از اهداف مهم در وزارت بهداشت و درمان نام بردو خاطر نشان کرد :اين طرح ،طرح همگانی است که به علت فرسوده بودن مراکز بهداشتی درمانی در کشور ، اقدام به بازسازی وبهسازی عمده شبکه های بهداشتی و درمانی خواهد شد که باعث کاراترشدن اين مراکز می شود .

 معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي استان نیز در اين جلسه به مشاهده بيماري كرونا در شهرهاي مكه، مدينه و جده در كشور عربستان و نگراني حجاج ايراني از ابتدا به اين ويروس اشاره کرد و گفت: علائم بيماري كرونا شبيه آنفولانزاست با اين تفاوت كه به سرعت فرد مبتلا را دچار نارسايي هاي تنفسي مي نمايد.

صائيني با اعلام اينكه خوشبختانه تاكنون هيچ مورد مثبتي از ابتلا به اين ويروس در ميان حجاج استان زنجان مشاهده نشده است، خاطر نشان کرد: مهمترين اقدام در پيشگيري از ابتلا به اين ويروس، رعايت جدي بهداشت فردي و شستشوي منظم دست ها و صورت بويژه در زائرين و استقبال كنندگان آنهاست./ش/ن



برچسب ها: طرح ، نظام ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.