معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با گسترش شهرنشینی، افزایش امید به زندگی و کاهش میزان موالید دنیا به سمت پیر شدن حرکت می کند و بار بیماری های عفونی رو به کاهش و از طرف دیگر بار بیماری های مزمن سالمندی رو به افزایش است.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر طباطبایی ادامه داد: در ایران 46 در صد افراد اضافه وزن دارند که این آمار نشان دهنده رشد بیماریهای قلبی و عروقی در کشور است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطر نشان کرد: سالیانه 17 میلیون نفر در دنیا به علت فشار خون جان خودشان را از دست می دهند در حالی که این روند قابل پیشگیری است و با کنترل فشار خون از 40 درصد سکته های مغزی و 15 درصد سکته های قلبی جلوگیری خواهد شد.

دکتر هادی حیدری مکرر متخصص قلب و فوق تخصص الکتروفیزولوژی و آریتمی و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز از درد سینه بخصوص در حین فعالیت یا استرس روحی و تنگی نفس در حین فعالیت به عنوان شایع ترین تظاهرات بیماری های قلبی و عروقی یاد کرد که به دلیل نارسایی سیستم خون رسانی قلب و گرفتگی عروق قلب اتفاق می افتد .

وی ادامه داد: معمولاً گرفتگی و تنگی عروق به صورت تدریجی و طی سالیان متمادی اتفاق می افتد اما تبدیل تنگی به انسداد کامل به صورت ناگهانی و در اثر پارگی و عارضه دار شدن پلاک های داخل رگها اتفاق می افتد. 


انتهای پیام/
برچسب ها: چاقی ، علوم پزشکی ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار