گروه‌های حقوق بشر فلسطینی و اسرائیلی روز یکشنبه از مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستند برای یافتن راه حلی درباره مشکل اعتصاب غذای فلسطینیانی که بدون روشن شدن اتهامشان در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند، وارد عمل شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران روزنامه هاآرتص در پایگاه اینترنتی خود نوشت: گروه‌های حقوق بشر فلسطینی و اسرائیلی روز یکشنبه از مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستند برای یافتن راه حلی درباره مشکل اعتصاب غذای فلسطینیانی که بدون روشن شدن اتهامشان در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند، وارد عمل شود.

این درخواست از کاترین آشتون بخشی از تلاش گسترده‌ای است که این سازمان‌ها برای اعمال فشار بین المللی بر اسرائیل در این خصوص، دنبال می‌کنند.

بر اساس بیانیه این سازمان‌های حقوق بشر، حدود صد و بیست و پنج زندانی فلسطینی در پنج هفته گذشته در اعتصاب غذا بوده‌اند و هم اکنون بیشتر آنها در شرایط بحرانی به سر می‌برند و با خطر مرگ مواجه هستند. با این حال مسئولان اسرائیلی به نظر نمی‌‌رسد برای مذاکره و رسیدگی به وضع آنها مصمم باشند.

در بین این زندانیان فلسطینی که در اعتصاب غذا به سر می‌برند، نمایندگان پارلمان، دانشگاهیان و فعالان سیاسی هستند که برخی بدون هیچ محاکمه‌ای سال‌ها است عمر خود را پشت میله‌های زندان می‌گذرانند. تا کنون هفتاد و هشت نفر از این افراد به علت وخامت شرایط جسمی شان در بیمارستان بستری شده اند.

وکلایی که با این افراد در روزهای اخیر ملاقات داشته‌اند، می‌گویند اعتصاب کنندگان تصمیم ندارند اعتصاب خود را بشکنند حتی اگر این امر به مرگ آنها منجر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار