شبکه المیادین حضور مردم حمص و به خصوص دانشجویان در انتخابات را گسترده توصیف کرد و همچنین مقابله با توطئه از اهداف مردم لاذقيه برای شرکت در انتخابات دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، اهالی حمص به شکل گسترده در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کنند و دانشجویان نیز همزمان با شرکت در امتحانات، در انتخابات نیز شرکت خواهند کرد.

 "طارق علی" خبرنگار این شبکه در حمص در گزارشی از این شهر درباره حال و هوای انتخابات و برگزاری امتحانات دانشجویان همزمان با برگزاری انتخابات گفت: ما هم اکنون در دانشگاه البعث که یکی از بزرگترین دانشگاه ها در سوریه است، حضور داریم. دانشگاه امروز به طور کامل بسته است و از بیم وجود هرگونه تهدیدی از ورود هر خودرویی به داخل دانشگاه جلوگیری می شود. تعدادی مرکز انتخاباتی در دانشگاه وجود دارد و حتی دانشجویان هنگام ورود به دانشگاه به شکل دقیق تفتیش می شوند. همه خیابان ها در اطراف دانشگاه تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارند و تعداد زیادی از آن ها بسته شده اند و خودروهای عبوری در این خیابان ها به دقت تفتیش می شوند. 

وی افزود: امروز امتحانات دانشجویان در دانشکده های مختلف برگزار می شود و دانشجویان پس از شرکت در امتحانات با حضور در مراکز رای گیری در داخل دانشگاه، در انتخابات شرکت می کنند و در ساعات بعدازظهر نیز اهالی مناطق اطراف این دانشگاه می توانند با ورود به دانشگاه در انتخابات شرکت کنند. مسئولان دانشگاه پیش بینی می کنند که حضور در انتخابات بسیار زیاد باشد. حدود یکصد و بیست هزار دانشجو از شهرهای مختلف سوریه در این دانشگاه درس می خوانند. 

خبرنگار ادامه داد: در دیگر مناطق حمص نیز مراکز رای گیری ایجاد شده است از جمله منطقه باباعمرو که در سال های گذشته شاهد  درگیری های شدید بود و ارتش آن را تحت سیطره خود در آورد. انتخابات در مناطق اطراف حمص نیز برگزار می شود. 

در همین حال این شبکه افزود: اهالی لاذقیه روند برگزاری انتخابات را بسیار خوب و تشریفات آن را بسیار ساده دانستند و تاکید کردند برای مقابله با توطئه علیه سوریه در انتخابات شرکت می کنیم.

"هبه الله بیطار" خبرنگار اینشبکه در لاذقیه در گزارشی درباره حضور مردم در ساعات اولیه آغاز انتخابات ریاست جمهوری گفت: هم اکنون در داخل یکی از مراکز رای گیری هستیم. حضور مردم در حال افزایش است. 

وی در ادامه با اشاره به مراحلی که شهروندان پس از ورود به مرکز رای گیری طی می کنند تا رای خود را به صندوق بیندازند گفت: پس از انجام تشریفات لازم برگه ای که تصاویر سه نامزد انتخابات روی آن قرار دارد به همراه یک پاکت به رای دهندگان داده می شود و افراد پس از علامت زدن نامزد مورد نظر خود، آن را داخل پاکت می گذارند و داخل صندوق می اندازند. پر کردن برگه رای در اتاقک هایی که به این منظور در نظر گرفته شده است انجام می شود تا افراد به صورت سری و با آزادی کامل نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند. اطلاعات رای دهندگان روی فرم های ویژه ای ثبت می شود و سپس رای دهندگان انگشت خود را در جوهر مخصوص فرو می برند. 

وی در ادامه به گفتگو با یکی از شهروندان که رای خود را به صندوق انداخته است پرداخت. 

وی درباره هدف از شرکت در انتخابات گفت: هدف ما این است که دموکراسی واقعی را در مقابل دموکراسی دروغینی که غرب از آن سخن می گوید، برقرار کنیم. امروز روز جشن ملی است. می خواهیم از طریق صندوق های رای توطئه ای را که علیه سوریه شکل گرفته است خنثی کنیم. 

وی درباره روند برگزاری انتخابات گفت: انتخابات بسیار خوب و تشریفات برگزاری آن بسیار ساده و خوب است و هیچ مشکلی وجود ندارد. اوضاع کاملا عادی است. 

دیگر شهروندی که در آستانه شرکت در انتخابات بود گفت: روند برگزاری بسیار خوب است. من از اهالی حلب هستم و می خواهم در لاذقیه رای بدهم زیرا همه سوریه وطن ماست. 

وی افزود: ما با این مشارکت می خواهیم با توطئه علیه سوریه مقابله کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار