رييس فدراسيون بين‌المللي فوتبال، فيفا، جام جهاني را رسماً به ديلما روسف، رئيس جمهور برزيل، تحويل داد.

به گزارش مونيتورينگ اخبار خارجي واحد مرکزي خبر، در حالي سپ بلاتر و جروم والکي، دو مقام ارشد فيفا جام جهاني فوتبال را در برازيليا، پايتخت برزيل، به ديلما روسف، تحويل دادند که اين دو شخصيتِ برجسته‌ي فيفا در رابطه با سؤال برانگيز شدن ميزباني قطر براي جام جهاني 2022 سکوت اختيار کردند.

بلاتر اين جام را که قرار است به قهرمان جام جهاني فوتبال 2014 در برزيل داده شود، به رييس جمهور برزيل داد و گفت: برزيل پيش از اين نيز يکي از قدرت‌هاي فوتبال در جهان بود و اکنون به بخشي از نيروي اقتصادي جهاني تبديل شده است. ما مطمئنيم که اين رخداد، فرصتي مضاعف به برزيل خواهد داد تا خود را در سراسر اين سياره بيش از پيش مطرح کند. بلاتر پس از سخنان کوتاهش در اين مراسم به سؤالات خبرنگاران پاسخ نداد. پيش از وي نيز جروم والکي، دبيرکل فيفا، به سؤالات خبرنگاران در خصوص اتهام رشوه دهي مقام قطري براي به دست آوردن ميزباني جام جهاني فوتبال 2022 پاسخ نداده بود.

سپس ديلما روسف در اين مراسم گفت: ما به تلاش هاي همه‌جانبه‌ي خود ادامه خواهيم داد تا جام جهاني 2014 فيفا، بهترين جام جهاني شود. تعهد ما براي اين کار به بزرگي پايبندي طرفداران فوتبال در کشورمان خواهد بود. رييس جمهور برزيل افزود: طرفداران ما با شور و هيجانشان اين فکر را در ما زنده کرده اند که براي ششمين بار قهرمان جهان شويم.

مسابقات جام جهاني فوتبال برزيل قرار است در 12 ژوئن (9 روز ديگر) در استاديوم شهر سائوپولو آغاز شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار