"بابک حمیدیان" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

امیدوارم سکوت احمدرضا درویش اکران "رستاخیز" را به دنبال داشته باشد

"بابک حمیدیان" گفت: سرنوشت "رستاخیز" را تنها خدا می‌داند و امیدوارم ادامه سکوت احمدرضا درویش به اکران این فیلم بیانجامد.

بابک حمیدیان بازیگر سینما تلویزیون و تئاتر در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: عمده تفاوتی که پروژه‌های مذهبی، تاریخی با سایر کارها دارند، از دل تخیل درآمدن این پروژه‌ها است که سختی‌هایی را در پی دارد که البته این سختی‌ها با مطالعات محیطی تاریخی و جغرافیایی پیرامون آن موضوع آسان‌تر می‌شود.

وی افزود: تعداد بازیگرانی که اینگونه دامنه مطالعاتشان وسیع باشد و فیلمسازانی که توانایی هنرمندانه‌شان بالا باشد بسیار کم است و از آنجا که ساخت اینگونه فیلم‌ها دشوار است، کسی سراغ ساخت اینگونه فیلم‌ها نمی‌رود، مگر آن که توانایی‌های ویژه‌ای داشته باشد.

حمیدیان در ادامه گفت: در فیلم رستاخیز احمدرضا درویش دو نقش «ابن زیاد» و «یزید» را تجربه کردم، نقش‌هایی که با وجود وابستگی شدیدی که به هدایت احمدرضا درویش به عنوان کارگردان، گریم درجه یک محسن موسوی و طراحی لباس بی‌نظیر مجید میرفخرایی داشتند، موقعیت زیادی برای شخصیت‌پردازی برای من ایجاد کرده بودند، موقعیتی در فیلم «چ» و نقش «شهید اصغر وصالی» به دلیل معاصر بودن این شخصیت با ما به این وسعت برای من وجود نداشت و آنچه که بیشتر رخ داد، ساختن مدلی از شخصیت «اصغر وصالی» بود.

این بازیگر بیان کرد: به طور کلی در پروژه‌های سینمایی نقش کارگردان در هدایت و جهت‌دهی بازیگران و عوامل حائز اهمیت بسیاری است.

وی در مورد فیلم«رستاخیز» تصریح کرد: سرنوشت فیلم «رستاخیز» را تنها خدا می‌داند اما آنقدر در این سال در صنعت فیلمسازی نگاه تاریخی دقیقی به وقایع شیعه نشده است که امیدوارم احمدرضا درویش با همین متانت پیش برود و سرانجام سکوت ایشان باعث اکران «رستاخیز» شود.

حمیدیان خاطرنشان کرد: هر نقشی که تا امروز بازی کردم تاثیر زیادی بر من داشته است، بالأخص نقش‌هایم در دو فیلم«چ» و «رستاخیز» مرا پخته، آرام، صبور و امیدوار کردند، از سوی دیگر نقش‌آفرینی در رستاخیز سبب شد مطالعه بسیاری در تاریخ شیعه بکنم و لطف خداوند بود که حضورم در این دو فیلم باعث کسب افتخارم در جشنواره فیلم فجر گردید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
امیدوارم همیشه در پناه حق موفق و مؤید باشی آقای حمیدیان!
Iran (Islamic Republic of)
نامشخص
۱۲:۲۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
امیدوارم هرگز سکوت احمدرضا درویش اکران "رستاخیز" را به دنبال نداشته باشد
آخرین اخبار