مدير گروه پيشگيري و مبارزه با بيماري هاي معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکی استان گفت : آزمایش 2 مورد بیمار مشکوک به ويروس کرونا منفی بوده و هیچ موردی از این بیماری در استان مشاهده است


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی استان ، افشین دلشاد با بیان اینکه تب ويروس کرونا اين روزها خيلي داغ شده و مردم نگران ابتلا به اين ويروس هستند، گفت: چندی پیش يک مورد مشکوک و به تازگی نیز موردی دیگر در استان مشاهده شد که به محض اطلاع تيم بهداشتی و پزشکي وارد عمل شدند و خوشبختانه نتایج آزمایشات انجام شده منفی گزارش شد .

وی با اشاره به اینکه سال هاي گذشته آموزش هاي بهداشتي به حجاج توسط مديران کاروان ها وبه طور غير مستقيم انجام می گرفت ،اظهارداشت: امسال با توجه به حساسیت موضوع و نيازي که ديده می شد، مراکز بهداشت شهرستان ها خود به شکل مستقيم وارد عمل شده و آموزش هاي لازم صرفا توسط این مراکز صورت پذيرفت.

دلشاد در رابطه با اقدامات پس از بازگشت حجاج به کشور با تاکید بر این که خراسان شمالي تردد مرزي ندارد و به طور مستقيم در معرض ورود بيماري از مرزها قرار نمي گيرد ، گفت: زائران پس از بازگشت به ايران و ورود به فرودگاه هاي خارج از استان ، مورد بررسی سلامتی قرار می گیرند و اطلاعات تمام زائران در اختيار دانشگاه های هر استان قرار می گیرد و در صورت اطلاع از هر گونه علايم مشکوک تيم پزشکي وارد عمل مي شود.

وي خاطرنشان کرد: افراد مشکوک به بيماري تنفسي ناشي از ويروس کرونا افرادي هستند که به تازگي به يکي از کشورهاي حاشيه خليج فارس يا کشورهايي که مواردي از اين بيماري در آن ها ديده شده سفر داشته‌ و بيش از 10 روز است که سرفه آن ها قطع نشده است.

دلشاد افزود: افراد مشکوک اگر به بخش خصوصي و یا مراکز بهداشتي- درماني دولتي مراجعه کنند بايد براي انجام آزمايش به مراکز تعيين شده وزارت بهداشت ارجاع داده شوند.

وی با اشاره به حساسيت مراکز بهداشتي –درمانی استان گفت: معاونت بهداشتی دانشگاه در جهت اطلاع رساني و شناسايي بيماران با توجه به شرايط، تصميماتي را در حوزه استان به تصويب مي رساند و در سطح جامعه نیز اطلاع رسانی و آموزش های لازم انجام می پذیرد./س

برچسب ها: ویروس ، کرونا ، استان ، مشاهده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.