مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمانهای انقلاب اسلامی و امام راحل(ره) با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاهیان در حرم مطهر برگزار و میثاق نامه دانشگاهیان با حضرت امام (ره) در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی قرائت شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، متن کامل این میثاق نامه به شرح ذیل است:
در آستانه بیست و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی "رضوان ا... تعالی علیه" ضمن طلب غفران و علو درجات برای آن امام همام و طلب صبر و استقامت در ادامه راهش برای مسلمانان ومستضعفان جهان و آرزوی سلامتی و طول عمر برای رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت ا...العظمی خامنه ای(مدظله العالی) که توانستند در ربع قرن، پس از رحلت امام عزیزمان با لطف خداوند تبارک و تعالی و عنایت بقیه ا...الاعظم (عج) با درایت، کیاست، شجاعت و تدبیر، سکانداری کشتی انقلاب را برعهده داشته و درفش شرافت و اقتدار ایران اسلامی را همچنان بر فراز قلل کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآورند.

گرامیداشت یاد و نام امام بزرگوار ، فقط به عنوان یک قدردانی و تجلیل از او نیست، بلکه به معنای اصرار و پافشاری بر آن خط و راهی است که امام عزیز،با انقلاب و قیام خودشان و با سیره و درسهای هدایتگرشان برای ملت ایران و همه مسلمانان عالم باقی گذاشت.

امام به عنوان یک الگو، به عنوان یک معلم، به عنوان یک رهبر، در ذهن ما و در واقعیت جامعه ما حضور دارند. هرچند جسم ایشان نیست اما فکر و راه او هست و این همان چیزی است که ملت ایران و همه مسلمانان عالم به آن احتیاج داشته و اکنون به آن رسیده اند.
اینک در محضر روح بلند و ملکوتی امام روح ا... ، و ارواح پرفتوح شهدای والا مقام صراط مستقیمش، با خدای خویش و با آن عزیز سفر کرده و با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت ا... خامنه ای (مدظله العالی)  تجدید میثاق کرده و عهد می بندیم و به جهانیان اعلام می داریم :
ما، تنها راه رهایی بشریت از ظلم نفس و حکام جور و مستکبران جهان و تنها عامل وحدت و همدلی و رسیدن به عظمت و اقتدارمسلمین جهان را در تمسک به قرآن کریم و عترت-علیهم السلام –دانسته و هرگونه خدشه و تحریف و تشکیک این ثقل اکبر و تفکیک بین این دو را از سوی هرکس و درهرجا به شدت محکوم می نماییم.
به وصیت مؤکد آن امام عزیز، که فرمودند (پشتیبان ولایت فقیه باشید تامملکت شما آسیب نبیند)همواره از این اصل مهم و تغییرناپذیر و حیاتی قانون اساسی جمهوری اسلامی که  مبتنی بر آموزه های اعتقادی ماست و امروزه مصداق آن در وجود مبارك و عزيز رهبر معظم انقلاب اسلامي تحقق يافته، با تمام توان حمايت نموده و هركس را كه با اين اصل اساسي، مخالفت نمايد، شديداً محكوم مي‌نماييم.

ما رسالت پاسداري از محيط هاي علمي كشور را بر خود فرض مي دانيم كه پيشرفت هاي علمي، فناوري هسته اي دانشمندان، متخصصان و دانشگاهيان كشورمان، زمينه ساز تحقق اقتصاد مقاومتي مورد نظر رهبر فرزانه انقلاب است.

بيداري و خيزش اسلامي ملتهاي مسلمان جهان، نقطه عطف اضمحلال و فروپاشي هيمنه استكبار جهاني و نابودي رژيم غاصب صهيونيستي خواهد بود. ما دانشگاهيان، ضمن همدردي با مردم مظلوم و ستمديده منطقه، اتحاد جبهه مستكبر غربي با ارتجاع عربي را جهت تضعيف و تحقير ملت مسلمان در مصر، سوريه، بحرين و ساير بلاد اسلامي محكوم كرده و آمادگي خود را بر حمايت همه جانبه از آنان اعلام مي داريم.

ما بر این اعتقاد هستیم که حصول اهداف و آرمانهای انقلاب ، باید قله های بسیاری را فتح کنیم که جز با عزم ملی، همت، تدبیر، شجاعت و مدیریت جهادی مسئولانه و گردانندگان امور و تأسی به روش و سیره حکومتی ائمه (ع) فراهم نخواهدشدو هرگونه وابستگی وچشم امید داشتن به شرق و غرب را عین انحطاط می دانیم و یک بار دیگر اعلام می کنیم که عزت و افتخار ملت و کشور ما در گرو جهاد علمی و فرهنگی، تولید دانش، اتخاذ تدابیر شایسته و اتکا به جوانان سترگ این مرز و بوم است.
ما دانشگاهیان ایران اسلامی با سرلوحه قرار دادن فرامین، رهنمودها، و منویات امام راحل و مقام عظمای ولایت در عرصه اقتصاد و فرهنگ، تمامی مساعی خود را در جهت تحقق اقتصادشکوفا و خود اتکا و همچنین پیشرفت و شکوفایی فرهنگ به عنوان مهمترین دغدغه نظام اسلامی و مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران به کار خواهیم بست.

دانشگاه بنا به فرموده امام راحل، باید منشأ تحولات جامعه باشد. در این راستا دانشگاهیان تلاش خواهند نمود تا ضمن حضور فعال و مشارکت حداکثری در عرصه هایی که نیازمند حضور جهادی آنان است ، نقش بی بدیل خود را در گفتمان سازی، نقادی و پیگیری مطالبات، در چارچوب اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، بدون هیچ گونه وابستگی و تمایل به جریانات سیاسی ایفا نمایند و زمینه سازی لازم را برای حضور آحاد ملت فهیم و عزیز ایران اسلامی در عرصه های فرهنگی، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی فراهم نمایند تا با عزم ملی همه جانبه و سرشار از امید به آینده ، شاهد پیشرفت روز افزون کشور در زمینه های مادی و معنوی باشیم.انشاء ا...


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار