رئیس کمیته ملی المپیک گفت: مهمترین موضوعی که باید در اولویت فعالیت های نواب رئیس بانوان قرار گیرد شناسایی دقیق چالش ها و اولویت بندی رفع آن هااست به نحوی که با برداشتن این مشکلات بزرگ زمینه کار و فعالیت بدون دغدغه علیرغم وجود معظلات کوچکتر فراهم شود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛  کمیته نشست هم اندیشی رئیس و نایب رئیس کمیته ملی المپیک با نواب رئیس فدراسیون ها با محوریت بررسی مشکلات ورزش بانوان عصر روز گذشته در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

کیومرث هاشمی در این جلسه ضمن تشکر از نایب رئیس کمیته در همراهی برای برپایی این نشست صمیمی، کسب افتخارات اخیر در ورزش بانوان به خصوص تکواندو را مجدداً تبریک گفت و اظهار داشت: امروز دور هم جمع نشده ایم تا صحبت های تکراری که همه به آن ه اشراف داریم را مطرح کنیم. امروز اینجا هستیم تا بتوانیم با همفکری و همراهی شما عزیزان که مسئولیت اداره ورزش بانوان در کلیه رشته های ورزش کشور را بر عهده دارید با اولویت بندی فعالیت ها شروعی درست و اصولی برای موفقیت های پیش رو داشته باشید.

وی ادامه داد: مهمترین موضوع که باید در اولویت فعالیت های این جمع قرار گیرد شناسایی دقیق چالش ها و اولویت بندی رفع آن هاست به نحوی که با برداشتن این مشکلات بزرگ زمینه کار و فعالیت بدون دغدغه علیرغم وجود معظلات کوچکتر فراهم شود تا انشاالله با همدلی و همراهی و حمایت های مناسب، تمامی مشکلات این عرصه از پیش روی شما برچیده شود.

رئیس کمیته ملی المپیک یادآور شد: به اعتقاد من مشکل اصلی ورزش بانوان در 3 مورد اصلی، عمقی و ریشه ای خلاصه می شود که عبارتست از؛ عدم خود باوری، متاثر بودن ورزش بانوان از ورزش آقایان، عدم داشتن برنامه استراتژیک و راهبردی که در این زمینه توضیحات کاملی ارائه خواهم داد.

وی در ادامه با تاکید بر این که خودباوری در بانوان ورزشکار باید طوری باشد که منجر به ایجاد شخصیت قهرمانی شود، افزود: اولین و بزرگترین مشکلی که ورزش بانوان با آن روبه رواست مشکل عدم داشتن خودباوری است. با نگاهی گذرا به موفقیت بانوان در عرصه های مختلف ورزشی شاهدید که بانوانی توانسته اند به موفقیت و مدال و افتخار دست یابند که در کنار داشتن آمادگی جسمانی و روحی و تمرکز لازم از خودباوری بالایی برخوردار بوده اند. این موضوع هم فقط مختص به زنان ورزشکار نیست؛ باید این خودباوری در تمامی لایه ها و بخش های ورزش بانوان از مسوول گرفته تا داور و مربی نیز ایجاد شود تا خروجی این جریان که تیم های ملی است بتوانند ضمن داشتن انگیزه بالا، توانایی های خوب بدنی و روحی و اعتقادات دینی به موفقیت های بزرگ دست یابند.

هاشمی در بخش دیگر صحبت هایش به نداشتن برنامه ای استرتژیک و راهبردی در اکثر رشته ها اشاره کرد و گفت: باید قبول کنیم که متاسفانه در اکثر بخش های ورزش به خصوص بخش ورزش بانوان در فدراسیون های مختلف برنامه ای راهبردی و استرتژیک که بتواند روند حرکتی و افق و چشم انداز ما را در میان مدت و بلند مدت به تصویر بکشد نداریم. این بزرگترین ضعف ماست چرا که با نداشتن این سند بالادستی هیچ گاه نمی توانیم ببنیم دلایل موفقیت و حتی عدم موفقیتمان چه بوده است. چرا که سندی وجود ندارد که بعد از موفقیت یا شکست مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرد.

وی ادامه داد: استدعای من از تمام مسوولان ورزش بانوان در فدراسیون ها و شما جمع حاضر این است که بنشینید و برای رشته های خودتان یک برنامه 5 ساله برای حضوری قدرتمند در بازی های آسیایی 2019 و المپیک 2020 ترسیم و طراحی کنید و شک نداشته باشید که مجموعه کمیته ملی المپیک تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا برنامه های شما به طور کامل پیاده شود. این قول را به شما می دهم که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش با نگاه خوبی که وزیر ورزش و جوانان و زیر مجموعه اش به رشد ورزش بانوان دارند شما را تنها نخواهند گذاشت.

رئیس کمیته ملی المپیک در بخش پایانی صحبت های خود به ارائه اطلاعات و آماری از مدال های توزیعی در بازی های آسیایی دور قبل و آینده پرداخت و گفت: در همین بازی های آسیایی پیش رو 1454 مدال طلا، نقره و برنز توزیع خواهد شد که با نگاهی به رشته های بازی ها و همچنین بررسی رشته هایی که ما حضور خواهیم داشت مشخص می شود که در بیش از نیمی از رشته ها اصلاً حضور نداریم. این یعنی ما در رقابت با 44 کشور دیگر برای گرفتن نیمی از مدال ها یعنی 700 مدال جدال و تلاش خواهیم داشت. حال از بین رشته هایی که شرکت می کنیم حداکثر در 12 تا 13 رشته بانوانمان حضور نخواهند داشت ؛ این بدان معنااست که شانس کسب مدال ما باز هم نصف می شود، یعنی جدال برای داشتن سهم از 350 مدال .

وی در ادامه افزود: پرواضح است که ما باید با 44 کشور آسیایی برای داشتن بیشترین مدال از 350 مدال رقابت کنیم نه 1454 مدال. حال سهم بانوان ما در دور قبل 14 مدال بوده که فقط 1 مدال آن طلا بوده است. همه این ها مطرح شد تا به این نقطه برسیم که سهم مدال آوری ما در بازی های آسیایی توسط بانوان بسیار ناچیز است و همین موضوع ما را ملزم می نماید که با ایجاد انگیزه در شما به دنیال نگاه و فعالیتی توسعه ای باشیم همراه با برنامه ریزی راهبردی و استرتژیک.

هاشمی در پایان گفت: به هر حال مجدداً اعلام می کنم کمیته ملی المپیک به هر طریق ممکن از ورزش بانوان حمایت خواهد کرد، چه این حمایت در برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی و بین المللی باشد و چه اعزام و بودجه و استفاده از توان و تخصص شما در بخش های مدیریتی و کمیسیون ها. امیدوارم در کنار هم و با همراهی مجموعه های مختلف از جمله وزارت ورزش و فدراسیون ها بتوانیم سهم ناچیز مدال در بازی های دور قبل را در بازی های پیش رو بیشتر و بیشتر کنیم.
 
انتهای پیام/
 
 
 
برچسب ها: هاشمی ، ورزش ، بانوان ، المپیک ، کمیته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار