کسانی که ایده های عالی برای کسب و کار خود دارند و آنها را به کار میبندند نیاز به یک بازار فعال و پویا برای فروش محصولات شان دارند. این بازار باید مملو از مشتریانی باشد که جذب ایده ی کاری شما شدند اما به راستی بازار کار چگونه به وجود می آید؟ دو بازار پیش روی هر تجارتی است یکی بازار مصرف کنندگان و دیگری بازار خود تجارت است.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، یعنی اینکه اگر در زمینه ی فروش کالایی مثل پوشاک فعالیت میکنید خرید آن از عمده فروش ها و تحویل آن به مصرف کننده یک بازار را به وجود می آورد ولی اگر شما در زمینه ی فروش مواد اولیه تولید پوشاک فعالیت میکنید بازار شما تولید کنندگان پوشاک خواهند بود. پس هر تجارتی نیاز به بازار مصرف کنندگان دارد چه به صورت مستقیم یا غیر مستقیم برای فروش هر محصول به بازاری نیاز است. اما چگونه باید بازار مصرف کنندگان محصول خود را پیدا کنید؟ چگونه باید مصرف کنندگان خود را بشناسید؟
 
7 گام خوب برای پیدا کردن بازار مصرف شما وجود دارد.
 
1-کدام نوع از تجارت های موجود میتوانند مصرف کنندگان یا مخاطبان شما باشند اگر در زمینه ی تولید فعالیت میکنید چه کسانی مشتریان شما هستند ارتباط با مشتری اصل مهم است چون باعث میشود محصول خود را با کیفیت بالاتری ارائه کنید.

چه کسانی میتوانند از محصولات شما استفاده کنند همین افراد مصرف کننده ی کالای شما هستند.
 
2-چه محصولی را به فروش میرسانید؟ بازاریابی را که در این زمینه انجام میدهید تا چه حد حرفه ای است؟ شما باید با تجارت هایی که به نوعی میتوانند مرتبط با کار شما باشند در ارتباط باشید چون اینها بازار هدف هستند.

مثلا اگر در زمینه ی تولید کار میکنید فروشندگان و عمده فروشی ها بازار هدف شما هستند بنابراین بازاریابی که انجام میدهید باید در سطوح گسترده تری انجام بگیرد. چون مشتری بیشتری پیدا میکنید.
 
3-آیا مطابق با نیاز مصرف کنندگان به تولید یا توزیع محصولات میپردازید؟ دانستن نیاز مشتری در تولید محصول و پیدا کردن بازار فروش آن بسیار مهم است شما باید از دید مشتری ها و مخاطبان خود محصولی را به تولید یا فروش برسانید زمانی بازار خرید به وجود می آید که محصول مورد نیاز باشد بنابراین دانستن نیاز مشتری بسیار مهم است.
 
4-پس از اینکه نیاز مشتری را درک کردید حال باید در جهت افزایش کیفیت کالا برای جذب مشتری تلاش کنید اغلب کیفیت و قیمت جزء اولویت های فروش هر کالایی است بنابراین اگر

•    برنامه ریزی صحیح
•    کیفیت
•    شناخت مصرف کنندگان


به درستی صورت بگیرد در نهایت سود آوری بیشتری حاصل خواهد شد.
 
5-ارزیابی را فراموش نکنید. ارزیابی محصولات و خدمات هم مهم است ارزیابی از میزان رضایت مشتریان نظرات آنها در جهت بهبود کالا بسیار اهمیت دارد.
 
6- در این مرحله که مشتریان محصولات شما را خریداری کردند  و نظرات خود را بیان نمودند فرصتی است که کالای خود را با رقبا در بازار مقایسه کنید و بر اساس استقبال مشتریان محصولات خود را ارزیابی کنید. گاهی اوقات شرکتها از سمپل برای معرفی محصولات خود استفاده می کنند تا میزان استقبال مشتریان را بفهمند و پس از آن در سطح وسیع تری تبلیغات میکنند.
 
7-در این مرحله ایده ی کاری خود را پیاده سازی کنید وقتی که نیاز مشتری ، بازار هدف، سطح رضایتمندی از کالاها مشخص شد باید ایده های جدید کاری را پیاده سازی کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: بازار ، ایده ، عالی ، کسب ، کار ، مشتری ، مصرف ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار