یک مقام آمریکایی اعلام کرد واشنگتن منتظر اقدام ژاپن در برداشتن گام‌های فوری برای مقابله با تهدیدات فزاینده امنیتی در منطقه آسیا - اقیانوس آرام از سوی چین و کره شمالی است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری کیودو، یک مقام آمریکایی اعلام کرد واشنگتن منتظر اقدام ژاپن در برداشتن گام‌های فوری برای مقابله با تهدیدات فزاینده امنیتی در منطقه آسیا - اقیانوس آرام از سوی چین و کره شمالی است . 

‌کورت کمپل دستیار سابق وزیر امور خارجه آمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوس آرام امروز دوشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در توکیو درباره مهلت بازنگری در راهبرد دفاعی آمریکا و ژاپن تا پایان سال 2014  اعلام کرد : ‌ما بر این باوریم فضای امنیتی بر ضرورت اتخاذ اقدامات فوری در جهت تحقق منافع راهبردی منطقه تاکید دارد . 

وی که به همراه مایکل گرین مدیر سابق امور اسیا در شورای امنیت ملی آمریکا به ژاپن سفر کرده است افزود : ما به منظور ارسال پیامی قاطع مبنی بر تغییر روز افزون فضای امنیتی در آسیا به ژاپن سفر کرده ایم.  

آمریکا و ژاپن بر روی تجدید راهبرد و خط مشی دفاعی دوجانبه کار می‌کنند و دولت شینزو آبه تلاش می‌کند نقش بین المللی نیروهای دفاعی ژاپن را با اصلاح بخشی از قانون اساسی صلح طلبانه این کشور توسعه بخشد . 

کمپل همچنین در دیدار با مقامات ژاپنی تاکید کرد لازم است آمریکا ژاپن و کره جنوبی مناسبات دفاعی خود را برای مقابله با تهدیدات مستحکم تر سازند . 

وی افزود : ما به شدت از تلاش‌های علنی و پشت پرده به منظور ایجاد پیوندهای مستحکم تر میان ژاپن و کره جنوبی حمایت می کنیم چرا که آمریکا از مشارکت و همکاری دو شریک اصلی خود در جهت تغییر فضای امنیتی منطقه سود می‌برد . 

اظهارات کمپل در حالی بیان می شود که توکیو و سئول بر سر مسائل تاریخی و ارضی با یکدیگر اختلاف دارند . 

کمپل گفت : هر گونه امید به دیپلماسی در آسیا در شرایط کنونی در گرو واقعیات دفاعی و بازدارندگی قرار دارد و امیدواریم شرایط به ما اجازه دهد در جهت بهبود بخشی به مناسبات ژاپن و چین و دیگر کشورها مثمر ثمر وقاع شویم . 

گرین نیز در اشاره به کره شمالی به خبرنگاران گفت کره شمالی سرگرم تولید و توسعه موشکهای بالستیکی است که به سمت ژاپن و گوام محل استقرار یک پایگاه نظامی آمریکا هدف گیری شده‌اند .
 
وی هشدار داد کره شمالی تعداد قابل ملاحظه‌ای زیر دریایی کوچک در اختیار دارد و ژاپن با چارچوب فعلی  قانون اساسی قادر به ایستادگی در برابر این تهدیدات نخواهد بود و اگر ژاپن بگوید نمی‌تواند با متحدان خود همکاری کند ، اعتبار ائتلاف امنیتی ژاپن و امریکا به خطر خواهد افتاد . 


اتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار