با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، استاندار گلستان، نمایندگان مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان و معاونان و مدیران این دانشگاه، شرکت تحقیقاتی و تولیدی آریا تیناژن،(شرکت تولید داروهای نوترکیب) به طور رسمی در شهرک صنعتی آق قلا استان گلستان افتتاح شد.

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن آرزوی موفقیت برای مدیر و کارکنان این شرکت تولیدی گفت: این شرکت باعث افتخار و غرور هر ایرانی است و امیدواریم هر سال داروهای جدیدی تولید کنید.

دکتر سید حسن هاشمی خطاب به مدیر و کارکنان این شرکت تولیدی افزود: شما کار بسیار با ارزشی کردید و امیدواریم هم بازارهای جهانی را فتح کنید و هم در متقاعد کردن جامعه پزشکی کشور برای استفاده و معرفی این دارو موفق باشید.

وی افزود: این دارو از فروردین ماه وارد بازار شد و بدنبال اعتماد جامعه پزشکی 20 درصد از بازار را در اختیار دارد و انتظار داریم حتی صادرات نیز داشته باشیم و هر سال یک داروی جدید را به بازارهای بین المللی هدیه کنیم.

دکتر هاشمی در ادامه گفت: پیش از این نیز، مبلغ 800 میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان اختصاص داده شد.

وی در خصوص داروی تولید شده گفت: این دارو بدن را در برابر عفونت ها توانمند می کند و برای بیماران سرطانی کاربرد دارد و بر روی مغز استخوان نقش کمک کننده دارد.

براساس این گزارش، رئیس شرکت تحقیقاتی تولیدی آریا تیناژن نیز در این مراسم با اشاره به روند ساخت و اهداف راه اندازی این شرکت تولیدی گفت: این شرکت با هدف گام برداشتن جهت اعتلای ملی با اعتبار حدود 10 میلیارد تومان و با مشارکت شماری از اساتید دانشگاه تاسیس شد.

دکتر شهبازی با بیان اینکه محصول این شرکت، تولید داروهای نوترکیب برای درمان بیماران سرطانی است تصریح کرد: هم اکنون قرار داد صدور دارو با سه کشور سوریه، ویتنام و بلاروس امضاء شده و با کشور ترکیه نیز در حال مذاکره برای صدور دارو به آن کشور هستیم.

وی با بیان اینکه فرمولاسیون ساخت داروهای نوترکیب این شرکت صد در صد مانند نمونه برند اصلی شرکت خارجی آن است و تمام مشخصات فرمولاسیون برند اصلی را دارا است گفت: این دارو یکی از داروهای ضروری و اصلی برای شیمی درمانی بیماران سرطانی است و استقبال پزشکان از این دارو بسیار خوب بوده است.

وی تاکید کرد: ما توانستیم دانش تولید این دارو را در یک منطقه دور افتاده و محروم و با حداکثر استانداردهای بین المللی بومی سازی و فرآیند و راندمان دارو را به لحاظ کیفیت و قیمت با برند های جهانی عرضه و با آنها رقابت کنیم.

دکترشهبازی با تاکید بر اینکه در مطالعات بالینی که از محصول این شرکت انجام شده کاهش درد در دوره های شیمی درمانی تائید شده است یادآور شد: برنامه ما این است که در سال اول حدود 50 درصد بازار کشور ر و برای سال های بعد حدود 70 درصد بازار کشور را تحت پوشش قرار دهیم/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.