تولیدکننده بازی رایانه‌ای استاد سرآشپز گفت که ضعف در حمایت از حوزه گیم سبب کاهش تولید مناسب و اختلال در ارایه بازی‌های ایرانی در بازار می‌شود.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ پویا ایماندار به ضرورت تجاری سازی عرصه گیم اشاره کرد و توضیح داد: برای تحقق این رویکرد در ابتدا باید استاندارد سازی در تولید و به تعبیری ایجاد صنعت گیم محقق شود.
وی با یادآوری اینکه ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این عرصه نیازمند بسترسازی مناسب در امر تولید و توزیع گیم ایرانی است، افزود: ایجاد شبکه توزیع ویژه تولیدات داخلی همانند شبکه Steam و دیگر مارکت های توزیع بازی در داخل با نظارت بخش دولتی ضروری است.

تولیدکننده بازی رایانه ای استاد سرآشپز  با بیان اینکه بازاریابی، تبلیغات و توزیع مناسب در عرضه مطمئن و سودآور تولیدات داخلی نقش مهمی دارد، گفت: جز رسانه‌های نوشتاری و تبلیغات محدود  هیچ بستری کم هزینه دیگری برای تبلیغات پیش از فروش گیم ایرانی وجود ندارد.
 
ایماندار ادامه داد: بازی‌های بسیاری وجود دارد که از ظرفیت  ورود به بازار تبلیغات و حمایت  اسپانسرها  برخوردار است  اما به دلیل  نبود حوزه  بازاریابی و فروش  این اتفاق ها کمتر رخ داده است.

تولید کننده بازی رایانه ای استاد سرآشپز گفت که به رغم درآمدزا بودن حوزه گیم، بخش خصوصی کمتر در عرصه تولید و توزیع بازی رایانه‌ای  رغبت نشان می دهد، این ضعف را  می توان با تغییر سیاستگذاری، نوع حمایت و مشارکت و حرکت صحیح به سمت تجاری سازی  گیم برطرف کرد.
منبع: بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای
 • همراه وبگردی ٢٠:٣٠ باشید




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار