با حضور معاون قرآن و عترت و دیگر کارکنان این معاونت در حسینیه جماران صورت گرفت

تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران

ظهر دیروز معاون قرآن و عترت به همراه مدیران کل این معاونت و جمعی از کارکنان با حضور در حسینیه جماران و دیدار با سیدحسن خمینی با آرمان های حضرت امام خمینی (ره) تجدید میثاق کردند.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون قرآن و عترت به همراه مدیران کل این معاونت و جمعی از کارکنان،  با حضور در حسینۀ جماران و قرائت فاتحه به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند و با آرمانهای ایشان تجدیدعهد نمودند.

در ابتدای این مراسم معاون قرآن و عترت و نمایندۀ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره)، ضمن خیر مقدم به حضار به مدیران و هنرمندان، گفت: حسینیۀ جماران مکان مقدسی است و از آن بوی امام به مشام می رسد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی با اشاره به آثار و یادگارههای بر جای مانده از امام خمینی (ره)، گفت: این مکان، حسینیۀ جماران، و بیوت امام خمینی در قم، خمین، نجف و ترکیه از یادگارهای امام است.
 
وی افزود: مجموعه مکتوبات ایشان که تحت عنوان موسوعۀ امام خمینی (ره) در 51 جلد تهیه شده، در کنار فرمایشات ایشان در کتاب صحیفه، مجموعۀ تفسیری ایشان و  همچنین دروس امام که با عنوان تقریرات در حال جمع آوری است، از دیگر آثار برجای مانده از رهبر کبیر انقلاب است.

حجت الاسلام حشمتی با بیان اینکه از دیگر یادگاران امام، بیت ایشان است، بر بزرگداشت این بیت معظم تأکید کرد.

وی با بیان اینکه سید حسن خمینی که سرپرستی این مجموعه را برعهده دارد،شخصی متقی، اهل هنر و شعر و ادب است، از تلاشهای ایشان برای حمایت از اندیشه و دیدگاههای امام خمینی (ره) تشکر کرد.

وی با اعلام اینکه بزرگترین یادگاری امام، نظام جمهوری اسلامی است که براساس آرای مردم پایه ریزی شده است، افزود: امام خمینی (ره) همواره بر این موضوع اصرار داشت که مردم در صحنه باشند و ارکان این نظام براساس رأی مردم شکل بگیرد.

در ادامه علی نصیریان، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به اینکه تئاتر ریشه در آیین دارد، خواستار استفاده از این هنر برای تقویت هویت ملی – دینی شد. 

سپس حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی به گره گشایی های امام خمینی (ره) در حوزۀ سینما و فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: ایشان نخستین مرجع تقلید بودند که در مورد فیلم سینمایی و موسیقی اظهارنظر کردند.

در ادامه علی مراد خانی معاون امور هنری با اشاره به خاطرات فراموش نشدنی امام خمینی (ره) به بیان خاطره ای از حسینیه جماران پرداخت و یادآور شد: وقتی برای دیدن امام به جماران می آمدم، تنها ایشان را نگاه می کردم و شنیدن صحبتهایشان را به شب در تلویزیون موکول می کردم.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، ضمن تبریک ولادت امام حسین (ع) و تشکر از معاونان و کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در محل حسینۀ جماران به ایراد بیاناتی در مورد هنر پرداخت.

وی با اشاره به اینکه زبان و جغرافیا مانع بزرگی برای ارتباطات میان فردی است، از هنر به عنوان زبانی مشترک یاد کرد که همۀ مردم دنیا در هر نقطۀ جغرافیایی، با هر زبانی و نیز در طول تاریخ می توانند از آن استفاده کنند.

تولیت آستان امام خمینی (ره) با بیان اینکه زبان هنر نیاز به ترجمه ندارد، گفت: آنچه به زبان هنر بیان شده باشد، بعد از دهها هزار سال می تواند مورد مفاهمه واقع شود.

حجت الاسلام خمینی اظهار داشت: همین موضوع، استفاده از زبان هنر را مهم می کند و این زبان، برای همۀ ما که دلباختۀ دین، مکتب و شهیدان هستیم، گره گشاست.

وی در پایان با اشاره به اینکه از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استفاده از زبان هنر برای تعالی آرمانهاست، ابراز امیدواری کرد: وظیفۀ خود را در همۀ ابعاد، بخصوص با استفاده از زبان روزگار ما که شنیداری، گفتاری و بصری است، بخوبی انجام دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار