قائم مقام سازمان جنگل‌ها،مراتع و آبخیزداری با اشاره به افزایش جرایم قاچاق چوب، بهره‌برداری غیرمجاز و آتش زدن جنگل در قانون جدید حفاظت و بهره‌برداری از منابع طبیعی، گفت: در اصلاح این قانون مبلغ جرایم به روزرسانی می‌شود.

ناصر مقدسی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری گفت : نیروهای محافظ و لجستیک یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به تنهایی قادر به مقابله با قاچاق چوب نیستند.

وی ادامه داد: همکاری پلیس و شورای تامین استان‌های شمالی با سازمان جنگل‌ها و مراتع، در برخورد با قاچاق‌چیان چوب ضروری است.

قائم مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به برگزاری جلسات مختلف برای مبارزه با این پدیده زشت اجتماعی گفت: مجاری و کانون‌های مربوط به قاچاق چوب شناسایی شدند و تلاش می‌کنیم این موضوع را در سال‌جاری کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه در قانون جدید حفاظت و بهره‌برداری از منابع طبیعی، جرایم قاچاق چوب، بهره‌برداری غیرمجاز و آتش زدن جنگل افزایش می‌یابد،گفت: در اصلاح این قانون مبلغ جرایم به روزرسانی و به اندازه‌ای افزایش می‌یابد که جنبه بازدارندگی داشته باشد.

مقدسی در مورد توسعه سکونتگاه‌ها در زون جنگل گفت: از مسئولان کلان برنامه‌ریزی کشور به ویژه استانداران استان‌های شمالی خواستیم، بحث آمایش کاربری اراضی را در استان‌های شمالی تعیین تکلیف کنند تا جایگاه جنگل در این برنامه‌ریزی‌ها جایگاه رفیعی باشد.

وی با اشاره به آلودگی هوا و معضل گرد و غبار در بیشتر مناطق کشور بیان داشت: در صورت داشتن اعتبارات لازم در نظر داریم سالانه سطح جنگل‌های کشور را 100 هزار هکتار اضافه ‌کنیم./س

برچسب ها: افزایش ، آتش ، غیر مجاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.