سازماندهندگان رقابت هاي جام جهاني فوتبال در قطر هر گونه تخلف در روند بر عهده گرفتن ميزباني اين رقابت ها را در سال 2022 رد کرده اند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران اين در حالي است که روزنامه ساندي تايمز انگليس گزارش داده بود مقامات قطري براي جلب حمايت از تلاش هايشان به منظور بر عهده گرفتن ميزباني اين رقابت ها، بيش از پنج ميليون دلار رشوه پرداخت کرده اند.

ساندي تايمز همچنين گزارش داد ميليون ها ايميل، سند و برگه هاي مربوط به نقل و انتقالات بانکي را در ارتباط با پرداخت رشوه از سوي محمد بن همام مقام بلندپايه سابق قطري دريافت کرده است.

اين روزنامه ادعا کرد بن همام - رئيس سابق کنفدراسيون فوتبال آسيا - از اين بودجه به منظور پرداخت رشوه به مقامات بلندپايه فوتبالي با هدف جلب حمايت از تلاش هاي قطر براي ميزباني جام جهاني 2022 استفاده کرده است.

او در آن زمان از اعضاي کميته اجرايي فدراسيون بين المللي فوتبال - فيفا - بود.

بن همام کمي قبل از آن که از سوي کميته انضباطي فيفا مادام العمر از بر عهده گرفتن سمت هاي ورزشي محروم شود، در سال 2012 از سمت هاي خود در فيفا و اي اف سي استعفا کرد.
فيفا در حال انجام تحقيقاتي در ارتباط با رأي گيري سال 2010 است که در آن ميزباني رقابت هاي جام جهاني 2022 به قطر و جام جهاني 2018 به روسيه واگذار شد.

قرار است گزارش مايکل گارسيا - وکيل بلندپايه آمريکايي - در اين باره امسال به پايان برسد. او قرار است روز دوشنبه در عمان براي تکميل گزارش خود با مقامات بلندپايه کميته سازماندهي جام جهاني 2011 قطر ديدار و گفتگو کند.

مقامات قطري در واکنش به اين ادعاها اعلام کردند تلاش هايشان «بر اساس بالاترين استانداردها اخلاقي و درستي» بوده است.

آنها اعلام کردند بن همام  در تلاش هاي کميته سازماندهي قطر براي رقابت هاي جام جهاني « نقشي رسمي يا غير رسمي ايفا نکرد.»

آنها همچنين اعلام کردند در حال همکاري با گارسيا و « کاملا مطمئن » هستند که انجام تحقيقاتي « واقعي و عيني » ثابت خواهد کرد قطر « عادلانه » ميزباني اين رقابت ها را به دست آورده است.

در بيانيه مقامات قطري آمده است: «ما همه ادعاها را در زمين تخلف به شدت رد مي کنيم. ما به منظور دفاع از درستي تلاش هاي قطر همه اقدامات لازم را انجام خواهيم داد. ما حق ميزباني اين رقابت ها را به دست آورديم زيرا براي رسيدن به اين هدف بهترين تلاش ها را به کار گرفتيم.»
اين ادعاها چند روز مانده به برگزاري کنگره سالانه فيفا مطرح شده است که قرار است بين روزهاي نهم تا دوازدهم ژوئن در سائوپائولو برگزار شود، جايي که سپ بلاتر قرار است از نامزدي خود براي رياست فيفا براي پنجمين بار پي در پي خبر دهد.

تصميم به اعطاي ميزباني رقابت هاي جام جهاني به قطر با مخالفت هاي گسترده اي مواجه شد زيرا در فصل تابستان دماي هوا در قطر بسيار بالا و طاقت فرساست. بلاتر در ماه مه اعلام کرد انتخاب قطر براي ميزباني جام جهاني به سبب گرماني تابستان در اين کشور يک اشتباه بود و خواستار برگزاري اين رقابت ها در فصل زمستان در اين کشور شد.

روزنامه ساندي تايمز برخي اسناد خود را در زمينه تخلف مقامات قطري بر روي پايگاه اينترنتي خود قرار داده است.

اين روزنامه اعلام کرد بن همام بيش از 200 هزار دلار به حساب هاي بانکي روساي فدراسيون فوتبال در 30 کشور آفريقايي پرداخت کرده بود.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از لندن، بر اساس گزارش ساندي تايمز، بن همام همچنين يک ميليون و 600 هزاردلار به حساب جک وارنر - معاون سابق فيفا - واريز کرد که 450 هزار دلار از اين مبلغ قبل از برگزاري رأي گيري براي انتخاب ميزبان جام جهاني به حساب او واريز شده بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار