استاندار همدان پس از ديدار با معاون وزير نفت در امور پتروشيمي و مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي در اين شرکت، اعلام کرد که بر اساس تصميمات گرفته شده، پتروشيمي هگمتانه همدان ظرف 4 ماه آينده به بهره برداري مي رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ محمدناصر نيک بخت گفت:  در اين جلسه با معاون وزير نفت در امور پتروشيمي و مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي مصوبات جلسه قبل و آخرين وضعيت پتروشيمي هگمتانه همدان مورد بررسي قرار گرفت.

وي افزود: همچنين مشکلات مالي موجود بر سر راه اجراي طرح پتروشيمي هگمتانه بررسي و حل شد.

استاندار  با بیان اینکه قرار است  پتروشيمي هگمتانه همدان ظرف 4 ماه آينده به بهره برداري برسد خاطر نشان کرد: پيش‌بيني مي‌شود با راه‌اندازي پتروشيمي هگمتانه واردات پودر و گرانول PVC گريد پزشکي به داخل کشور متوقف شود و علاوه بر اين با بهره‌برداري از اين مجتمع، ايران به جمع صادرکنندگان يکي از کمياب‌ترين محصولات پتروشيمي جهان بپيوندد.

نیک بخت گفت : اين کارخانه توانايي توليد ساليانه 50 هزار تن مواد اوليه ساخت وسايل پزشکي از جمله کيسه خون،‌ سرم و سرنگ را دارد، به طوري که مصرف ساليانه کشور بين 25 تا 30 هزار تن است که با راه‌اندازي اين کارخانه نه تنها در داخل کشور از واردات بي‌نياز مي‌شويم بلکه مي‌توانيم دست به صادرات بزنيم.

استاندار همدان عنوان کرد: راه‌اندازي پتروشيمي هگمتانه با سرمايه‌گذاري 110 ميليارد توماني، براي 330 نفر اشتغالزايي مستقيم به همراه دارد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.