معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی شکوفایی اقتصاد آذربایجان غربی را در گرو توسعه صنعت گردشگری اعلام کرد و گفت: باید با همکاری همه جانبه در راستای توسعه استان گام برداشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارن ارومیه، هادی بهادری در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی که در سالن اجتماعات اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شد ضمن تبریک روز پاسدار و جانباز به همه پاسداران، جانبازان و خانواده‌های ایثارگران، اظهار داشت: مدیرکل اسبق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی طی شش ماه اخیر زحمات زیادی را در مجموعه میراث فرهنگی کشیده و باید از تجربیات ایشان در حوزه‌های مرتبط بهره برد.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان‌های غنی در حوزه میراث فرهنگی مطرح بوده، تصریح کرد: یکی از حوزه‌هایی که حقیقتا در استان مغفول مانده حوزه میراث فرهنگی است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی با بیش از یک هزار و 500 اثر تاریخی ثبت شده از استان‌های بسیار قدرتمند و صاحب سبک در حوزه میراث فرهنگی است.

وی با بیان اینکه این استان در حوزه گردشگری نیز حرفی برای گفتن دارد، ادامه داد: تعطیلات نوروز امسال بیش از 100 هزار نفر مسافر در مراکز اقامتی استان اسکان داده شده است.

بهادری افزود: با توجه به موقعیت مرزی استان مسافرت‌های برون مرزی از استان انجام می‌شود که این ظرفیت نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط موجود اقتصاد کشور نیازمند شکوفایی است، گفت: حوزه گردشگری یکی از زمینه‌های بروز این شکوفایی است و با توجه به اینکه سهم استان از لحاظ درآمد سرانه ناخالص ملی پایین بوده و رتبه 29 در کشور است باید به حوزه گردشگری استان توجه بیشتری شود.

بهادری با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه‌های گردشگری روستایی، طبیعی، سلامت، تاریخی و...، تاکید کرد: باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن در راستای شکوفایی اقتصادی استان استفاده شود.

وی به حوزه گردشگری سلامت اشاره کرد و ادامه داد: سالانه بالای 400 هزار نفر از اقلیم کردستان عراق برای موضوع سلامت به ایران می‌آیند.

بهادری با بیان اینکه زمینه رشد و شکوفایی اقتصاد استان در گرو توسعه گردشگری بوده، تصریح کرد: باید با همکاری همه جانبه در راستای توسعه استان گام برداشت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات در حوزه گردشگری بحث زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری بوده و در این راستا کارهایی آغاز شده ولی نیمه تمام مانده که باید اقدامات مورد نظر در این خصوص تسریع یابد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: باید تلاش شود با توسعه صنعت گردشگری در استان در راستای شکوفایی اقتصاد استان و اشتغال‌زایی بهره‌‌گیری شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، نادر قاضی‌پور در ادامه اظهار داشت: کشور جمهوری اسلامی ایران جزو کشورهای ثروتمند بوده و ذخیره اصلی ما بحث نیروی انسانی است که باید مسئولان به این موضوع توجه داشته باشند.

قاضی‌پور با اشاره به اهمیت توجه به حوزه گردشگری، ادامه داد: از طریق سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌توان درآمد وسیعی برای استان کسب کرد.

وی با بیان اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک ایران به دست دشمن باقی نماند، تصریح کرد: در حال حاضر آذربایجان غربی به همت رزمندگان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور بوده و هر وجب از خاک استان بوی خون شهدا را می‌دهدب/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.