برخی از افراد برای لاغر شدن به انجام روش‌های غیرعادی روی می‌آورند که می‌تواند سبب ابتلای آنها به بیماری‌های خطرناک‌ می‌گردد. انتهای پیام/

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافته‌اند انجام برخی از حرکات ورزشی به ویژه توسط مبتدیان که تمایل به کم کردن وزن دارند می‌تواند سبب آسیب رسیدن شدید به سلامت بدن آنها گردد.
 
گفتنی است، پژوهشگران به افراد توصیه در گام‌های نخست هنگام انجام دادن ورزش به شدت به خود فشار نیاورند زیرا می‌تواند سبب افزایش فشار خون و ضربان قلب و آسیب رسیدن به قلب آنها گردد.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، متناسب‌ترین ورزش برای افراد چاق در مرحله نخست انجام ورزش‌های هوازی است که سبب رسیدن اکسیژن بیشتر به ریه‌ها می‌گردد.
 
پژوهشگران همچنین توصیه می‌کنند افراد در مراحل اولیه تنها 12 دقیقه به انجام ورزش بپردازند و بعد استراحت نمایند و به تدریج میزان زمان ورزش کردن را افزایش بدهند.
 
در عین حال پزشکان توصیه می‌کنند افراد چاق حتما قبل از شروع به ورزش نرمش و حرکات کششی انجام دهند تا فشار کمتری به ستون فقرات آنها وارد آید.
 
در کنار ورزش کردن مصرف مایعات فراوان و تنظیم رژیم غذایی به همراه خودداری از مصرف شیرینی و مواد پرچرب می‌تواند فرد را در زمان اندکی به وزن متعادل خود برساند.

انتهای پیام/
 
برچسب ها: لاغری ، اشتباه ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار