رئیس کمیته روابط خارجی مجلس فیلیپین با بیان اینکه حق رأی یکی از اساسی‌ترین اصول اولیه دموکراسی است گفت قدرت آرائی که از صندوق‌های رأی انتخابات ریاست جمهوری در سوریه ریخته می‌شود خیلی محکم‌تر از راهکارهای نظامی در این کشور است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "فرانسیس بیچارا" رئیس کمیته روابط خارجه مجلس فیلیپین در جلسه نوبت عصر دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی کشورهای دوست سوریه در تهران ضمن تقدیر از مجلس شورای اسلامی از برگزاری این اجلاس گفت: برگزاری این اجلاس در تهران در حالی است که هر دو کشور پانزدهمین سالگرد روابط سیاسی خود را جشن می‌گیرند.  
 
وی ادامه داد:  روابط بسیار خوب و دوستانه‌ بین دو کشور وجود دارد که امیدواریم در آینده نیز هرچه بیشتر بتوانیم روابط را تعمیق و گسترش دهیم. 

وی با بیان اینکه ما طرفدار مردم سوریه هستیم، ادامه داد: مردم سوری آواره و کودکان این کشور بی‌خانمان شدند و همه ما از این مسائل آگاه هستیم که در نهایت این مردم سوریه هستند که بایستی در مورد حق تعیین سرنوشت و آینده خود تصمیم‌گیری کنند.  
 
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس فیلیپین ضمن تقدیر از ابتکار عمل ایران در برگزاری اجلاس دوستان سوریه تصریح کرد: به طور حتم تمام بازیگران و گروه‌های مختلف در سوریه نقش مهمی دارند اما قطعا در نهایت مردمند که درباره آینده خودشان تصمیم می‌گیرند.  
 
بیچارا ادامه داد: شکی نیست حق رأی یکی از اساسی‌ترین اصول دموکراسی است و حماسه برگزاری انتخابات می‌تواند منجر به ثبات هرچه بیشتر دولت سوریه و همچنین شفافیت اصول مبتنی بر عدالت باشد.  
 
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس فیلیپین با تأکید بر اینکه قدرت آرائی که از صندوق‌های رأی خارج می‌شود خیلی بیشتر از راهکارهای نظامی است گفت: برگزاری انتخابات می‌تواند ثبات را به دولت و کشور سوریه بازگرداند لذا از این رو امیدواریم مردم بتوانند درباره آینده کشورشان تصمیم‌گیری کنند تا بتوانند از صدمات و آسیب‌های گروه‌های تروریستی خلاص شوند. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: مسائل ، نهایت ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار