روزنامه ایندیپندنت آن ساندی در گزارشی به هشدارهای اینترپل در مورد بازگشت تروریستهای خارجی حاضر در سوریه به کشورشان و خطراتی که این کشورها خصوصا انگلیس را تهدید می‌کند، پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه ایندیپندنت آن ساندی در گزارشی، به هشدارهایی که اینترپل به بریتانیا در مورد افزایش خطرات و تهدیداتی که برای انجام عملیات‌های تروریستی در صورتی که جنگ داخلی سوریه تمام گردد و شبه نظامیان خارجی به کشورهایشان بارگردند، برای این کشور وجود دارد پرداخت.

این روزنامه در مقاله خود نوشت: گزارش اینترپل نشان می‌دهد که انگلیس سال گذشته با ده‌ها نقشه تروریستی مواجه بود و همچنان هدف اصلی برای انجام اقدامات تروریستی، در بین کشورهای اروپایی به شمار می‌رود.

این روزنامه می‌گوید : انگلیس در تعداد حملات تروریستی در مرتبه دوم در اروپا پس از فرانسه قرار گرفته است.

این روزنامه از قول "راب واین رایت" رئیس اینترپل نقل کرده است که گفته : بحران سوریه بعد جدیدی به تهدیدات موجد خواهد داد ؛ چرا که باعث خواهد شد تا گروه های جدیدی برای انجام عملیات تروریستی به سمت اروپا کشیده شوند.

این روزنامه می‌نویسد : گزارش اینترپل نشان می‌دهد که سوریه مقصد مورد نظر افرادی که قصد دارند تا به صفوف افراد تکفیری در سوریه بپیوندند ، تا زمانی که جنگ داخلی در این کشور جریان دارد ، باقی خواهد ماند.

این گزارش می‌افزاید : تعداد تروریستهای خارجی در میان مسلحان سوریه تا پایان  سال 2013 به هزار نفر افزایش یافته است که از این میان صدها تن از آنان انگلیسی بوده که از این تعداد نیز 20 تن از آنان کشته شده‌اند.

 این روزنامه در پایان نوشت: اینترپل همچنین هشدار داده است که برخی از سازمانهای غیردولتی از پوششی برای تبلیغات به منظور جذب جوانان در صفوف تروریست‌های مسلح سوریه از طریق ترکیه که به گذرگاهی برای تروریست ها تبدیل شده است، استفاده می‌کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار