رئیس پژوهشکده پولی و بانکی از اعلام رتبه بندی بانک‌های دولتی و خصوصی تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: از این پس با دستور رئیس کل بانک مرکزی رتبه بندی بانک‌ها بصورت فصلی اعلام می شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، فرهاد نیلی پیش از ظهر امروز(یکشنبه یازدهم اردیبهشت ماه) در نشست خبری به تشریح برنامه‌های بانک مرکزی در بیست و چهارمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی با موضوع چارچوب سیاست پولی و الزامات خروج از رکود تورمی پرداخت و گفت: این همایش 25 و 26 خرداد ماه سال جاری با محورهای الگوی مناسب سیاست پولی، اصلاح نظام بانکی، استراتژی مناسب خروج از رکود و تامین مالی تولید در سالن اجلاس سران برگزار می شود.
 
وی در ادامه با اشاره به اعلام آمارهای اقتصادی از سوی بانک مرکزی، گفت: شاخص قیمت مصرف کننده در 12 ماه منتهی به اردیبهشت ماه امسال 1.2 درصد است.
 
همچنین با سیاست های جدید بانک مرکزی 3.2 درصد نقدینگی پنهان سال 92 که مربوط به شفاف سازی نقدینگی بانک ها و موسسات اعتباری است، صورت گرفت.
 
وی همچنین از اعلام رتبه بندی بانک‌های خصوصی و دولتی در همایش خردادماه خبر داد و افزود: به دستور رئیس کل بانک مرکزی قرار است رتبه بندی بانک ها به صورت فصلی صورت گیرد که اولین آن در همایش رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بانک ، پولی ، مالی ، شاخص ، محور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار