تفاهم نامه بازسازی خانه استاد شهریار در جشنواره یک روز با حیدربابای شهریار در روستای خشکناب زادگاه پدری این شاعر شهیر امضا و کار بازسازی آن آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: بر اساس تفاهم نامه بازسازی خانه استاد شهریار در روستای خشکناب این خانه در 300 متر مربع بافت اعیانی و دو تا سه هزار متر مساحت با هزینه خیر فرهنگی ساخته می شود.

فرزین حق پرست اظهار کرد: این تفاهم نامه چند جانبه بین استانداری آذربایجان شرقی، اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری بستان آباد، نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، خانواده استاد شهریار و خیر سرمایه گذار فرهنگی منطقه امضا شد.

وی افزود: بخشی از دیوارهای خانه پدری استاد شهریار، تنور و چشمه مورد استفاده آنان باقی است که بازسازی بر اساس محورهای باقی مانده صورت خواهد گرفت.

حق پرست خاطر نشان کرد: بازسازی این خانه پس از تملک و تحویل نقشه ها که آماده شد حدود شش ماه طول می کشد و در واقع مجموع اقدامات و بازسازی و ساخت خانه در یکسال به پایان می رسد.

جشنواره یک روز با حیدر بابای شهریار در روستای خشکناب خانه پدری استاد شهریار امروز با حضور دو فرزند شهریار برگزار شد.

در این جشنواره بیش از یک هزار و 200 نفر از هنرمندان استان، هنردوستان شهرستان بستان اباد و اهالی روستاهای اطراف خشکناب حضور داشتند.

هنرمندان در این جشنواره همچنین در رشته های نقاشی، طراحی، سنگ کاری، مجسمه سازی، نقاشی خط، کاریکاتور و خوشنویسی در خصوص حیدربابا و استاد شهریار به خلق آثار پرداختند.

براساس این گزارش، همچنین نمایش شال سالاماخ به طور زنده در ادامه این جشنواره توسط هنرمندان اجرا شد.

اجرای موسیقی و شعرخوانی از دیگر بخش های جنبی جشنواره یک روزه یک روز با حیدربابای شهریار بود که مورد استقبال مردم و هنرمندان قرار گرفت.
 
 
انتهای پیام/

 

برچسب ها: امضا ، تفاهم ، نامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.