سفیر کوبا در تهران، با بیان اینکه کشور کوبا با ملت سوریه همدردی می‌کند، گفت: ما همواره طرفدار راه حل صلح آمیز برای بحران سوریه هستیم تا این کشور بتواند به آرامش دست پیدا کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، کسادا سفیر کوبا در ایران در دومین اجلاس روسای کمیسیون سیاست خارجی مجالس کشورهای اسلامی که ۱۱ خرداد در هتل اسپیناس خلیج فارس برگزار شد، حضورش در این اجلاس را افتخاری مهم دانست و گفت: بنده به نمایندگی روابط بین الملل مجلس ملی کوبا در این نشست حضور یافتم.  
 
وی تلاش‌های ایران برای برپایی این نشست را تحسین کرد و گفت: اولین نشستی که توسط ایران در ۱۲ مارس سال گذشته صورت گرفت، بنده افتخار نمایندگی کشورم را داشتم و همواره با ملت سوریه همدردی می‌کنم.  
 
سفیر کوبا در تهران تاکید کرد: ما همواره طرفدار راه حل صلح آمیز برای بحران سوریه هستیم، زیرا که سه سال است که تروریسم جان مردم این کشور را گرفته و در این نشست این موضوع را پیگیری می‌کنیم.  
 
وی ادامه داد: کوبا دنبال راه حل سیاسی از طریق گفتگو و مذاکرات از طریق روند مسالمت آمیز می‌باشد تا ملت سوریه بتواند در منطقه ایفای نقش کند.  
 
کسادا اضافه کرد: قدرت‌های خارجی از هر نوع تنش و درگیری در این منطقه فروگذار نخواهند بود و تنها راه حل این درگیری سیاسی است.  
 
وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور کوبا تصریح کرد: رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا نیز اعلام کرد که سوریه هدف تجاوزات دولت‌های خارجی قرار گرفته است که این نشان دهنده آن است که کشورهای مخالف غرب به هدف اصلی تجاوز نظامی تبدیل می‌شوند.

وی تاکید کرد: قدرت‌های خارجی با روش فرسایشی خیلی ظریفی برنامه‌هایی را در این کشور مدنظر قرار داده‌اند، بدون آنکه با خشونت خداحافظی کنند و هدفشان نابودکردن صلح و نظام داخلی در سوریه است.  
 
سفیر کوبا در ایران اضافه کرد: متاسفانه ما شاهد همین رفتار‌ها در بقیه مناطق دنیا هستیم، از جمله در آمریکای لاتین و ونزوئلا که با این روش سعی کردند نظرات خود را اعمال کنند.  
 
وی بحران اوکراین را مورد توجه قرار داد و گفت: در حال حاضر این کشور نیز با بحران روبروست و ریشه این مداخلات در دستورالعمل نیروهای عملیاتی به ویژه آمریکا قرار دارد.  
 
سفیر کوبا در تهران اظهار داشت: کانون‌های اقلیت‌های مختلفی در سوریه وجود دارند و امیدواریم که انتخابات آتی در سوریه با مشارکت حداکثری برگزار شود.  
 
وی در پایان از برگزاری این نشست که به دفاع از ملت بی‌دفاع سوریه انجام می‌گیرد، ابراز همدردی و امیدواری کرد تا بحران این کشور پایان یابد.

انتهای پیام/
برچسب ها: سفیر ، کوبا ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار