رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان از برقراری صلح و سازش در بین طوایف زاهدان خبر داد و گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شماره 21 زاهدان اختلاف بین چند طایفه در زاهدان به صلح و سازش انجامید.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، محمد رضا طاهری رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شماره 21 زاهدان، اختلاف به وجود آمده بین دو طایفه "سلطانی و توتازهی" به صلح و سازش منجر شد.

در پی وقوع گروگانگیری فردی به نام "مقصود سلطانی" موضوع در شورای حل اختلاف شماره 21 زاهدان مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد که پس از تلاش‌های بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان دو طایفه، مشخص شد افرادی که علیه آنها شکایت شده بود نقشی در ربایش فرد مذکور نداشته و نهایتا موضوع به صلح و سازش منجر شد.

در جلسه صلح و سازش بین اعضای این دو طایفه، طرفین اعلام داشتند هیچگونه شکایتی از همدیگر نداشته و خواستار مختومه شدن پرونده شدند.

همچنین با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شماره 21، بین دو طایفه "شجوز و ریگی" نیز که بر اثر گروگانگیری اختلاف و کدورت به وجود آمده بود صلح و سازش برقرار شد.

مراسم صلح و سازش طرفین با حضور بزرگان و معتمدان طوایف کرد، ریگی، شاهوزایی و اعضای شورای حل اختلاف شماره 21 برگزار که شکات رضایت بدون قید و شرط خود را اعلام کردند.

وی نفش شوراهای حل اختلاف را در این استان بسیار با ارزش عنوان کرد و گفت: تعـداد زيـادي از پـرونده‌هاي نزاع و قتل‌های طايفه‌ای که ساليان طولانی در دسـتـگـاه قـضـايی مطرح بوده‌ از طريق شوراهای حل اختلاف منجر به مصالحه و مختومه می‌گردد به طوریکه با فعالیت شوراهای حل اختلاف در استان همواره شاهد برگزاری مجالس صلح و سازش و از بين رفتن اختلافات طايفه‌ای هستيم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار