خبرگزاری آسوشتیوپرس به معرفی 5 بازیکن ایرانی که در جام‌جهانی بازی تماشایی از خود نشان می‌دهند، پرداخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم ملی ایران با حضور چند بازیکن که تجربه‌ بازی در سطح اول دنیا دارد توانست به عنوان تیم اول گروه خود به جام‌جهانی صعود کند که در ادامه به پنج بازیکن شاخص تیم ملی ایران از نگاه آسوشیتوپرس می‌پردازیم.

رضا قوچان‌نژاد، مهاجم تیم ملی ایران که در هلند به دنیا آمده است، (اما با توجه به درج درست این مطلب باید گفت قوچان‌نژاد در ایران و شهر مشهد به دنیا آمده است) و هم‌اکنون در لیگ انگلیس و باشگاه چارتون بازی می‌‌کند. در حالی‌که اشکان دژاکه بیش‌تر عمر ورزشی و دوران حرفه‌ای خودش را در بوندس‌لیگا سپری کرده است. قبل از این‌که به باشگاه فولام در لیگ برتر انگلیس بیاید.

دانیال داوری، دروازه‌بان تیم ملی ایران و باشگاه برانشواینگ است که در بوندس‌لیگا بازی می‌کند.

جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی ایران تجربه بازی در لالیگا را دارد می‌تواند راهگشای ایران در گروه f رقابت‌های جام‌جهانی باشد.



**رضا قوچان‌نژاد

رضا قوچان‌نژاد که جزو آخرین بازیکنانی بود که تیم ملی ایران اضافه شد و هم‌اکنون در باشگاه چارلتون قرار دارد، در رقم زدن موفقیت‌های تیم ملی ایران در صعود به جام‌جهانی نقش مهمی را ایفا کرد.

در سه بازی اول مقدماتی گل به ثمر رساندند. او هم‌اکنون در 11 بازی، 9 گل به ثمر رسانده است.

قوچان‌نژاد در فصل نقل و انتقالات زمستانی در ماه ژانویه از باشگاه استاندارد لیژ به لیگ دسته یک انگلیس یعنی باشگاه چارتون رفت اما قوچان‌نژاد که به "گوچی" لقب گرفته است، ستاره‌ بزرگ ایران محسوب می‌شود و برای حضور در برزیل آماده است.



**جواد نکونام


کاپیتان باسابقه‌ ایران جواد نکونام، سفیر با نماینده تیم ملی ایران از اولین حضورش در سال 2000 به شمار می‌رود.

هافبک دینامیکی الکویت که همیشه عادت دارد در مواقع حساس به گلزنی دست بزند تا کنون در 136 بازی خود 37 بار گلزنی کرده است. هم‌اکنون 33 سال سن دارد شاید مانند حضورهای قبلی‌اش در دوران قبل و جوانی‌اش نباشد اما باید این را متذکر شد که وی از هر لحاظ آماده است.



**مسعود شجاعی


اگرچه هافبک و حمله در فوتبال تیم ملی ایران که مسعود شجاعی در این پست بازی می‌کند، قدری ناهماهنگ می‌تواند به نظر برسد. اما هافبک لاس‌پالماس متفاوت ظاهر می‌شود. وقتیکه او خوب بازی می‌کند، تیم ملی ایران هم خوب بازی می‌کند.

هرچند مصدومیتش باعث شد نتواند نمایشی فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش بگذارد. شجاعی گل‌های زیادی به ثمر رسانده است اما موقعیت‌های گلی که برای دیگران فراهم کرده است چشمگیر است.



**دانیال داوری


دروازه‌بان آلمانی- ایرانی تیم ملی ایران می‌تواند در شکسته شدن رکورد ایران در برزیل سهم زیادی داشته باشد اگرچه تنها در سه بازی برای تیم ملی ایران ظاهر شده و هم‌اکنون تردیدهای زیادی برای حضور او با توجه به بازی پر فراز و نشیبش در بوندس‌لیگا وجود دارد.

اما تجربه بازی بین‌المللی و اروپایی یکی از دلایل اصلی بود که کارلوس کی‌روش را مجاب کرد که وی را به عنوان دروازه‌بان نخست برگزیند.

هرچند اینتراخت براشواینگ تیم دانیال داوری به دلایل کسب نتایج ضعیف در بوندس‌لیگا به دسته پایین‌تر سقوط کرد، اما داوری در دروازه ایران تقریباً حضور موفقی داشته است، هرچند اشتباهات اساسی در بازی مقابل گینه داشته است، او باید هنوز چیزهای زیادی یاد بگیرد.

اما اگر وی خود را با مدافعان ایرانی قبل از جان جهانی بتواند وفق دهد، همان دروازه‌بانی است که تیم ملی ایران در جام جهانی به او نیاز دارد.



**اشکان دژآگه


اشکان دژآگه جزو مهاجمان اصلی تیم ملی ایران در گوشه راست به شمار می‌رود.

دژآگه به عنوان یک بازیکن برجسته که تجربه 150 حضور در بوندس‌لیگا را داشت از باشگاه ولفسبورگ در آگوست 2012 به فولام آمد. اما مصدومیت، حضورش را در اولین فصل لیگ برتر در انگلیس بسیار کوتاه کرد، اگر او آماده باشد یکی از عناصر مهم تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل به شمار می‌رود. اما دژآگه 27 ساله هم‌اکنون ارزش خود را در به ثمر رساندن گل به وسیله به هم ریختن خط دفاع حریف و ارائه یک بازی مستقیم در لیگ برتر انگلیس نشان داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تیم ملی ، بازیکن ، هافبک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
پرسپولیسی
۱۱:۲۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
نکونام هیچ بازیکنی نیست از همه بازیکنان تیم ملی ضعیف تره تا بخواد بازی تماشایی داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
خدا کنه تو برزیل غوغا کنند
آخرین اخبار