با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نخستین خط تولید داروی نو ترکیب فیلگراستیم کشوردر شهرستان آق قلا استان گلستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ، مجید شهبازی رییس هیات مدیره شرکت تحقیقاتی آریا تیناژن گفت: این دارو با نام تجاری تینا گراست و بصورت سرنگ از قبل پر شده روانه بازار مصرف داخلی و خارجی می شود .

وی کاهش قیمت تا یک چهارم (4/1) ، کاهش انتقال آلودگی هنگام تزریق ، کاهش احساس درد ، نوآوری درفرمولاسیون ، کاهش حجم تزریق را از مزایای این دارو نسبت به مشابه خارجی آن بیان کرد.

رییس هیات مدیره شرکت تحقیقاتی آریا تیناژن گفت: موارد مصرف این دارو برای درمان بیماران نوتروپنی مادرزادی ، برخی بیماران مبتلا به HIV و بیمارانی که به تازگی شیمی درمانی و یا پرتو درمانی در خلال پیوند مغز استخوان و یا برای درمان سرطان دریافت کرده اند کاربرد دارد .

شهبازی بیان کرد: فیلگراستیم شکل مصنوعی فاکتور محرک کلونی گرانو لوسیت و عامل افزایش تولید گلبول های سفید خون است و این دارو می تواند مغز استخوان را وادار به تولید گلبول های سفید خون کند.

رییس هیات مدیره شرکت تحقیقاتی آریا تیناژن افزود: از ویژگی های برجسته این دارو آن است که مواد اولیه تشکیل دهنده آن در داخل و به همت متخصصان داخلی تولید می شود.

وی همچنین گفت: برای راه اندازی این خط تولید و کسب دانش فنی آن 9 سال زمان صرف شده و 100 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است .

و در پایان شهبازی از از اشتغالزایی مستقیم برا 36 نفر با احداث این خط تولید خبر داد./ش/ن


برچسب ها: نخستین ، تولید ، دارو ، گلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.