نماینده افغانستان گفت:تجربه افغانستان نشان داده که بدون نظام مشارکتی حل بحران سوریه غیرممکن بوده و تا زمانی که تمام جناح‌ها ایفای نقش نداشته باشند، این کشور از بحران خارج نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، عبدالقادر حاجی وطن‌دوست نماینده افغانستان در دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه که در هتل اسپیناس تهران برگزار شده بود گفت: به نمایندگی از مردم افغانستان ابراز همدردی می‌کنم و اعلام می‌کنم مردم و دولت افغانستان به خاطر دوستی دیرینه که با مردم سوریه دارند ابراز همدردی می‌کنم و اعلام می‌کنم که کاملا طرفدار صلح و امنیت در سوریه هستند و در این راستا تلاش خود را به کار خواهند گرفت.
 
وی افزود: از کشورهایی که برای جنگ سوریه سلاح و نیرو می‌فرستند می‌خواهم از این رویه دست بردارند؛ از کشورهای دوست نیز می‌خواهم راهکاری برای حل بحران کنونی بیندیشند و ما از دولت سوریه خواهان برگزاری انتخابات سالم، آزاد و سراسری هستیم.
 
نماینده افغانستان در پایان خاطر نشان کرد: تجربه افغانستان نشان داده که بدون نظام مشارکتی حل بحران سوریه غیرممکن بوده و تا زمانی که تمام جناح‌ها ایفای نقش نداشته باشند، این کشور از بحران خارج نخواهد شد.

انتهای پیام
برچسب ها: جنگ ، سوریه ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار