عملیات نشای برنج در 93 درصد از شالیزارهای مازندران انجام شد.

 

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،گفت:بیش از 93 درصد شالیزارهای استان نشاکاری شد.

شهیدی‌فر درباره وضعیت زراعت برنج استان،افزود:تاکنون در سطح 204 هزار و 909 هکتار از شالیزارهای استان معادل 93 درصد عملیات نشاکاری برنج صورت گرفت.

وی بیان داشت: 42 هزار و 427 هکتار این نشاها به صورت مکانیزه و 162 هزار و 482 هکتار سنتی بوده است.

شهیدی‌فر با اشاره به انجام عملیات آب تخت و شخم و شیار در سطح 99 درصد از شالیزارهای استان و آب تخت آماده نشا در 207 هزار و 446 هکتار،از پایان عملیات بذرپاشی و خزانه‌گیری شالیزارها خبر داد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران، افزود: تاکنون بیش از 19 هزار و 725 هکتار از شالیزارهای استان تحت پوشش بیمه عمومی و تضمین تولید برنج قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه به دلیل کاهش بارندگی و کمبود آب،مزارع کشت شده در تعدادی از شهرستان‌های استان در حالت استرس خشکی قرار دارد،از خریداری،حمل و توزیع بیش از 445تن بذور گواهی شده ارقام پرمحصول توسط کارگزاران خبر داد.

شهیدی‌فر یادآور شد:درحال حاضر با برنامه‌ریزی‌ انجام شده،کارشناسان ناظر مزارع برنج در مناطق مستقر و براساس حجم عملیاتی تعیین‌شده مشغول به کار هستند./س

برچسب ها: عملیات ، نشا ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.