نماینده روسیه در دومین اجلاس روسای کمیسیون‌ های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه در تهران با بیان اینکه بشار اسد توانست در شرایط دشوار نیروهای نظامی را تحت کنترل خود قرار دهد و در مقابل مخالفت‌ها ایستادگی کند گفت: بشار اسد سیاست مداری بسیار خردمند است که توانست در صحنه بین‌المللی دوستان خود را جمع و حمایت سازمان ملل را جذب کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ایگور نیکولاویج مارازف عضو کمیسیون روابط بین‌الملل فدراسیون روسیه در دومین اجلاس  روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی کشور‌های دوست سوریه در تهران اظهار داشت:سیاست تحریم جهانی و انقلاب‌هایی که در برخی از کشور‌ها شاهد هستیم منصفانه نمی‌باشد.
 
وی ادامه داد: مداخلات نظامی را که می‌بینیم ناشی از تداخل بیگانه در امور این کشورها می‌باشد و ایالت متحده آمریکا معتقد است که جهانی یک قطبی ایجاد شود.
 
نماینده روسیه  با اشاره به سخنرانی اوباما که عنوان کرده بود انتخابات ریاست جمهوری در سوریه نمی‌تواند با موفقیت انجام شود گفت: بنابراین آمریکا تصمیم گرفت که کمک‌های نظامی خود را به نیروهای مخالف سوریه افزایش دهد و نفوذ خود در کشورهای منطقه را بیشتر نماید.

نماینده روسیه با بیان اینکه مردم روسیه کاملا به زبان ایالت متحده آمریکا آشنا هستند، گفت: ما از چند ماه گذشته تحولات کشور سوریه  و کشورهای همسایه به خصوص اوکراین را دنبال می‌کردیم، در کشور اوکراین دیدیم که آمریکایی‌ها چطور نفوذ کرده و چطور برنامه خود را برای ایجاد یک انقلاب دیگر و پیاده سازی اهداف خود در آنجا دنبال نمودند.
 
وی تصریح کرد: آمریکا ابتدا سعی کرد  نفوذی بر رسانه‌ها داشته باشد و سپس بر شروع  آموزش‌ نیروهای نظامی در کشورهای دیگر و اعزام آنها به اوکراین کرد، در طی ساله‌ای گذشته ایالات متحده آمریکا توانسته با شبکه‌های بین‌المللی  تماس داشته باشد و نیروهای  متخصص  پرورش دهد تا از طریق آنها بتواند نفوذ خود را  گسترش دهد.
 
نماینده روسیه  در این اجلاس با اشاره به تحولات سوریه اظهار داشت: از ابتدا بشار اسد نقطه مرکزی این سناریو بود در حالی که مردم کشور سوریه معتقد بودند  که تنها  بشار اسد می‌تواند پاسخ گوی مشکلات سوریه باشد .
 
 وی ادامه داد: بشار اسد ثابت کرده است که می‌تواند گزینه خوبی باشد چرا که به عنوان رئیس‌جمهور توانست در شرایط دشوار نیروهای نظامی را تحت کنترل خود قراردهد و در مقابل مخالفت‌ها ایستادگی کند.
 
 نماینده روسیه ادامه داد: وی به عنوان یک سیاست مدار بسیار خردمند توانست در صحنه بین‌المللی دوستان را جمع و حمایت سازمان ملل را جذب کند.
 
وی اظهار داشت: ما امروز اینجا جمع  شده‌ایم چون همه علاقمند هستیم انتخابات ریاست جمهوری در سوریه با موفقیت برگزار شود و ما معتقدیم این انتخابات بسیار موفقیت آمیز خواهد بود.

نماینده روسیه در پایان خاطر نشان کرد: آرزو مندیم این انتخابات بتواند با  مقابله با نیروهای مخالفی که از سوی بیگانگان حمایت می‌شود شاهد جهانی چند قطبی در آینده‌ای نزدیک باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: نماینده ، روسیه ، اجلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار