مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از اعزام 237 هزار و 711 زائر در قالب 6 هزار 369 کاروان به عتبات عالیات خبر داد .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محسن نظافتی افزود: از ابتدای سال 93 تا دهم خرداد حدود 237 هزار و 711 زائر در قالب شش هزار و 369 کاروان به عتبات عالیات اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه 40 درصد اعزام های عتبات به صورت هوایی و 60 درصد به صورت زمینی انجام شده است، افزود: از ابتدای سال تاکنون 98 هزار و 944 نفر به صورت هوایی و 138 هزار و 767 نفر به صورت زمینی به عتبات عالیات اعزام شدند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: در برنامه ریزی های انجام شده 325 هزار نفر، تعداد زائرانی بود که باید طی دوره بهاری عازم کربلای معلی می شدند که با افزودن 25 هزار نفر در لیست اعزام ها، تعداد زائران بهاری عتبات در مجموع به 350 هزار نفر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه زائران هوایی عتبات در طول هفته با 52 پرواز اعزام می شوند که 26 پرواز در نجف و 26 پرواز در بغداد فرود می آید، گفت: تا این لحظه 2 هزار و 752 کاروان از مرزهای هوایی عازم سرزمین مقدس عراق شده اند.

نظافتی افزود: از ابتدای سال جدید تا 10 خردادماه تعداد 138 هزار 767 زائر از مرزهای زمینی وارد عراق شده اند که مرز مهران با دو هزار و 608 کاروان مرز نخست کشور، شلمچه با 713 کاروان و چزابه با 296 کاروان از مرزهای بعدی بوده اند.

وی همچنین با اشاره به ثبت نام تابستانی سفر زیارتی عتبات عالیات که 300 هزار نفر طی سه ماه اعزام خواهند شد، اظهار داشت: اعزام های مرحله تابستانی عتبات از 25 تیرماه امسال آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: در این دوره که از 15 ماه رمضان آغاز می شود و بیشتر زائران به سبب روزه داری ترجیح می دهند از سفر زیارتی عتبات خودداری کنند، به همین منظور در این زمان پیش ثبت نام نخواهیم داشت.

وی افزود: متقاضیان تشرف به عتبات عالیات در دوره تابستانی می توانند اواخر خردادماه با باز شدن سامانه اینترنتی ثبت نام به نشانیwww.atabat.haj.ir به مرور نام نویسی کرده و کد رهگیری دریافت کنند.

براساس این گزارش، مدت اقامت در عتبات عالیات عراق هفت شب است که بر این اساس، زائران ایرانی، سه شب در نجف، سه شب در کربلا و یک شب نیز در کاظمین اقامت می کنند.

برنامه ریزی اسکان زائران عتبات که از سه مرز زمینی مهران، چزابه و شلمچه و مرز هوایی فرودگاه نجف و بغداد وارد کشور عراق می شوند، به صورت بسته اصلی سه روز نجف، سه روز کربلا، یک روز کاظمین و بسته معکوس یک روز کاظمین، سه روز کربلا و سه روز نجف تعریف می شود.

برچسب ها: اعزام ، عتبات ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار