سفیر نیکاراگوئه در دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست‌های خارجی کشورهای دوست در تهران گفت: متاسفانه هیئت نمایندگی ما به دلیل مسیری که برای رسیدن به تهران انتخاب کرده بودند در میامی ایالت متحده آمریکا مقداری با نیرو‌های امنیتی مشکل پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "لوئیس لرنل کوادرا" نماینده نیکاراگوئه در دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی کشور‌های دوست سوریه در تهران  ضمن قدردانی از مجلس شورای اسلامی به دلیل برگزاری این اجلاس اظهار داشت: دولت آشتی ملی و ملت نیکاراگوئه مدافعین خستگی ناپذیر استقلال صلح و گفتگو در همه‌ دنیا از جمله سوریه و مخالف مداخله قدرت‌ها در روند دموکراسی هستند.
 
وی افزود: ما معتقدیم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه نشان از مردم سالاری در این کشور دارد و مخالف قاطع با قدرت‌های پلید است.
 
نماینده مجلس نیکاراگوئه ادامه داد: نیکاراگوئه حمایت کامل خود را بدون هیچ قید و شرطی برای راه حل سیاسی در خصوص کشور برادر سوریه اعلام می‌کند.
 
وی با تاکید بر اینکه نیکاراگوئه حمایت کامل و قاطع خود را از برگزاری انتخابات و راه حل سیاسی برای برون رفت از بحران سوریه اعلام می‌کند گفت: همچنین ما تاسف خود را از قتل و غارتی که در سال‌های گذشته در سرزمین تاریخی سوریه صورت گرفته است محکوم و تاسف خود را اعلام می‌داریم.
 
نماینده مجلس نیکاراگوئه اظهار داشت: این شرم آورترین حرکتی است که می‌توانسته در سوریه صورت بگیرد حضور مداخله گرانه و تجاوز گرایانه ایادی آن است و ما مقاومت ملت سوریه را تشویق می‌کنیم.
 
وی تشریح کرد: همچنین ابراز تاسف عمیق می‌کنیم از جنایاتی که متاسفانه با حمایت امپرالیسم در این کشور تاریخی صورت گرفته، اقداماتی که هیچ گونه منطقی باخود نداشته است.

سفیر نیکاراگوئه اظهار داشت: متاسفانه هیئت نمایندگی ما به دلیل مسیری که برای رسیدن به تهران انتخاب کرده بودند در میامی ایالت متحده آمریکا مقداری با نیرو‌های امنیتی مشکل پیدا کردند ولی انشاءاله امشب به رغم همه موانع در فرودگاه میامی ایالت متحده اینجا حضور پیدا می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: ایالت متحده آمریکا و قدرت‌های تجاوز گر به هیچ وجه نمی‌تواند علی‌رغم همه اقداماتی که انجام دهد مانع  رسیدن ملت‌ها به حق سرنوشت خود باشند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد:به رغم همه سوءاستفاده‌ها و گرفتاری‌هایی که  شد ملت شجاع و مقاوم سوریه با حضور گسترده در این انتخابات نشان خواهد داد پیروز میدان خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار