مهدی نوید ادهم، گفت: شهریه مدارس هیأت امنایی در مناطق مختلف متفاوت است و بر اساس اقتضائات منطقه در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهدی نویدادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش برخی از مدارس توسط هیأت امنا اداره می‌شود.

وی افزود: اعضای هیأت امنا جمعی از صاحب نظران تعلیم و تربیت و افراد خیر و نیکوکار بوده که علاقه‌مند به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش هستند و تعدادی از اولیای دانش‌آموزان به همراه مدیر و معاونان در چارچوب قوانین و مقرارت برای ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت و آموزش در مدارس تصمیم‌گیری می‌کنند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش یادآور شد: یکی از موادی که قانونگذار در اختیار هیأت امنا قرار داده اتخاذ تصمیم در مورد برنامه‌ریزی و برگزاری کلاس‌های فوق برنامه، جبرانی، تکمیلی و نظیر آن است که می‌توانند در زمانی غیر از زمان ثبت دانش‌آموزان از اولیاء آنها وجه دریافت کنند.

وی تصریح کرد: مقدار وجه دریافتی از اولیاء بر اساس تعیین هیأت امنا و هماهنگی با شورای عالی مناطق است؛ بنابراین باید به طور حتم مورد تأیید شورای عالی مناطق قرار گیرد.

نوید ادهم خاطر نشان کرد: وجه تعیین شده در مناطق مختلف متفاوت است و بر اساس اقتضائات منطقه در نظر گرفته می‌شود و پرداخت آن برای دانش‌آموزان اختیاری است و مانند مدارس غیر انتفاعی افزایش چشمگیری نخواهد داشت.

وی گفت: استراتژی افزایش مدارس هیأت امنایی از راهبردهای مدیریتی وزارت آموزش و پرورش است که در جهت کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت و بهبود کیفیت آموزش در مدارس صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شرایط ، امنایی ، شهریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار